شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » لزوم روشنگری درباره عدم انحصار قیام ۸ ثور

«محمد رحیم افضلی»، رایزن فرهنگی سابق سفارت افغانستان طی یادداشتی به اظهارات برخی رسانه‌های افغانستانی مبنی بر ننگین شمردن قیام هفتم و هشتم ثور واکنش نشان داد.

در این یادداشت آمده است: ملت بزرگوار و مجاهد، مردم صبور و ستم کشیده، خانواده‌های رانده شده از وطن و وارثین شهدای دفاع از اسلام و ناموس ملی وطن افغانستانی

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

خبر غیر منصفانه و به دور از خرد کسانیکه نمی‌دانند و به بلوغ فکری و سیاسی نرسیده‌اند و یا اینکه عکس‌العمل عقده‌ای‌‌های مجهول‌الهویه کسانی شده‌اند که با استفاده از آزادی‌های موجود در افغانستان، بی حرمتی کرده و پا از حریم ملی و باورهای اعتقادی ملت شریف و تاریخ ساز افغانستان، فراتر گذاشته و به توطئه از پیش طراحی شده دشمنان ملی و بین‌المللی ما عمل می‌کنند و صحبت از ننگین خواندن ۸ ثور می‌کنند!

قیام ۸ ثور ماحصل یک و نیم میلیون شهید و صدها هزار معلول است

ننگین دانستن روز ۸ ثور، که ماحصل ۸ سال جهاد و مقاومت و دست آورد یک میلیون و نیم شهید و صدها هزار معلول و مجروح بوده و بالاتر از آن روزی که ناامیدی و ناتوانایی ملت‌های اطاعت‌پذیر از دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ جهانی را تبدیل به امید و توانایی کرد و دولت‌های وابسته به قدرت‌های استعماری همچون دولت پاکستان را که بیشتر از هر دولت دیگر خود را در معرض توفان ملت مسلمان افغانستان مشاهده می‌کرد به لرزه در آورده است.

روزی که با همت بلند و نگاهی اسلامی برگرفته از فرمان عفو پیامبر رحمت در فتح مکه مکرمه، دوستان و دشمنان را بهت زده و زمینه را برای قیام و مقاومت گره خورده به جهاد علیه دولت‌ها و قدرت‌های حاکم بر ملتها آماده می‌ساخت.

روزی که اگر چنین نبود نه آقایان تازه به دوران رسیده این گونه موضع شتاب زده گرفته بودند و نه دلالان گوش به فرمان قدرت‌های بزرگ در زیز پوششی بنام جهاد و جبهه به نان و نوایی رسیده بودند!

خبر منتشر شده از طریق تلویزیون «طلوع» مبنی بر اینکه ۸ ثور همچون ۷ ثور یک روز ننگین است. آنهم از طرف جامعه مدنی و احزاب سیاسی قابل تامل است.

آنها باید بدانند که مقاومت مردم ما در برابر متجاوزین علاوه بر دفاع از تمامیت ارزی و استقلال وطن، عمل به یک واجب دینی بوده است.

قیام ۸ ثور در انحصار کسی نبوده

آنها باید بدانند که مقاومت ملت افغانستان نه در انحصار کسی است و نه هیچ گروه و شخصی و یا فردی بانی آن بوده است، بلکه عمل یک ملت مسلمان واجب دینی و اراده ملی اسلامی بوده است که همواره تاریخ ساز و دشمن بر انداز و اجنبی ستیز بوده‌اند.

اینکه چه کسانی از آن مقاومت و دست‌آوردهای ناشی از رشادت و شهادت آنها سوء استفاده کرده و به قدرت و یا ثروت و شهرت رسیده‌اند هیچ ربطی به اصل دفاع از افغانستان و جهاد علیه متجاوزین ملحد و پیروزی آنها ندارد.

۸ ثور درهای پیروزی را گشود

این روز، روز افتخار ملت و مردمی است درهای پیروزی بدست پر توان آنها گشوده شد و اگر چنین‌ نمی‌شد، بسیاری از مخالفین امروزی جهاد از تبار چشم آبی‌ها بودند.

اینجانب به عنوان دفاع از آرمان برحق آن عده کسانی‌که در این راستا شهید، مجروح و یا معلول هستند و یا اینکه توانمندی فریاد کشیدن ندارند، اعلام می‌کنم.

احزاب سیاسی بخصوص فعالان جامعه مدنی افغانستان که اعلام متن فوق از موضع و آدرس آنها منتشر شده‌است، هم‌سویی شان را با تاریخ و مقاومت گره خورده با باورهای دینی اجدادشان همچون  مقاومت در برابر انگلیس متجاوز حفظ کنند.

 این احزاب و فعالان مدنی افغانستان مقاومت و جهاد پدران و برادران و مادران و خانواده‌های شهدا و معلولین افغانستانی در برابر متجاوزین شوروی متوفی را حفظ کرده و قدردانی کنند.

اجازه ندهند که تفاله‌های الحاد و کمونیسم در تبانی با غرب و غربی‌های مرتبط یا یهود، این گونه موضع گیری کرده و خون گلگون کفنان سرخ رنگ شهید را از تاریخ پر افتخار ملت افغانستان حذف کرده و بستر را برای بازگشت به دوران گذشته ممکن سازند.

احزاب موضعشان را در برابر ۸ ثور روشن کنند

از احزاب سیاسی، اسلامی، ملی و آن‌ عده فعالان جامعه مدنی افغانستان که خود را مرتبط با تاریخ و ملت مجاهد افغانستان می‌دانند توقع می‌رود که موضع‌شان‌ را به نسبت ۸ ثور، روز پیروزی ملت بر متجاوزین افغانستان روشن کنند تا در پیشگاه خداوند و ملت بزرگوار، شهدای مقاومت و خانواده های آنها شرمنده نباشند.

به امید روزی که شاهد یک افغانستان مستقل اسلامی، مطمئن و آرام، با ثبات و قدرتمند، خودکفا و توسعه یافته، مترقی و مدرن، فعال و موثر، در منطقه و جهان باشیم./ انشاالله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان