شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » لطیف پدرام: آمریکا داعش را در شمال افغانستان تقویت می‌کند

«عبدالطیف پدرام در واکنش به مرگ البغدادی سرکرده داعش در سوریه گفت: این به معنای پایان کار داعش نخواهد بود و این گروه به‌عنوان یک جریان رادیکال در کشورهای مختلف از جمله افغانستان باقی خواهد ماند؛ هرچند ضربه سنگینی برای این گروه به‌حساب می‌آید.

وی افزود: آمریکا هر زمان که فکر کند مهره‌هایش کارایی ندارند، آنها را از سر راه برمی‌دارد و به سرنوشت «ابوبکر البغدادی» گرفتار می‌شوند. به اذعان خود آمریکایی‌ها، این کشور داعش را ایجاد کرد و به تقویت آنها در کشورهای مختلف کمک کرد. به‌طوریکه پس از آزادی شماری از زندانیان داعش در مناطق کردنشین، مقاماتد آمریکا هیچ عکس‌العملی در این باره از خود نشان نداند.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان ادامه داد: آمریکا هم‌اکنون از داعش در شمال افغانستان استفاده می‌کند و از یک سو با جریان طالبان گفت‌وگو می‌کند. به‌طوریکه به مناطق نورستان، کنر و بدخشان حدود ۱۵۰ تن از اعضای داعش را ارسال کرده تا کمربند تجاری چین را با ناامنی مواجه کند.

پدرام با اشاره به اظهارات سراسر دروغ مقامات آمریکایی درباره مبازره با تروریسم در دنیا گفت: به حرف‌های آمریکایی‌ها هیچگاه نباید اعتماد کرد. آمریکا از طالبان خواست تا در منطقه پنجشیر اعضای داعش را در پناهگاه‌های خود جا بدهند و زمانی که با مخالفت طالبان مواجه شد، حملات خود را برای سرکوب آنها در شمال افغانستان آغاز کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: ترامپ و رهبران آمریکا آمریکا غیرقابل باور و غیرقابل اعتماد هستند. آمریکا در حال ناامن سازی راه تجاری چین در مناطق شمال افغانستان است.

وی همچنین گفت: ابوبکر البغدادی به سرنوشت بن لادن و قذافی و صدام دچار شد. در آن زمان نیز که بن لادن توسط آمریکا در پاکستان کشته شد، آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت و اکنون نیز البغدادی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کشته شد.

پدرام تصریح کرد: کشته شدن البغدادی بدون شک یک خوراک برای کارزار تبلیغاتی ترامپ به شمار می‌آید و این اتفاقات تصادفی نیستند چراکه آمریکا هر زمان که بخواهد از مهره‌های خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مهندسی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است، افزود: آمریکا از طریق موجه نشان دادن مذاکرات خود با طالبان و تضعیف انتخابات، سعی کردند تا نامزدها را از حضور فعال در کارزارهای انتخاباتی باز دارند و وانمود کردند که پس از برقراری روند صلح بر اساس یک برنامه مدون انتخابات برگزار خواهد شد.

این سیاستمدار افغان تاکید کرد: پس از تحریم انتخابات توسط آمریکایی‌ها با حضور حداقلی مردم در انتخابات یک دولت ضعیف و دست نشانده بر سر کار آمد.

وی خاطرنشان کرد: این ضربه‌ای بود که آمریکایی‌ها به افغانستان و انتخابات آن زدند و اکنون نیز در سایه ضعف دستگاه‌های انتخاباتی، می‌خواهند آن را مدیریت کنند.

پدرام تاکید کرد: رژیم آمریکا منبع شرارت است و ترامپ هم به بهترین نحو سیاست‌های توطئه طلبانه این کشور را توضیح داده است. بیشترین جنگ‌ها را آمریکایی‌ها در دنیا به راه انداختند مانند افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و…و اکنون نیز در حال انجام یک جنایت گسترده در سراسر منطقه هستند و سعی دارند تا جنگ را  به شمال افغانستان بکشانند.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در ادامه گفت: برای آمریکا تنها پول و سرمایه و منفعت آن اهمیت دارد و هیچ حقوق بشر و دموکراسی برای آنها مهم نیست. سالها هزاران انسان بیگناه در کشورهای مختلف به‌خاطر سیاست‌های جنگ‌طلبانه و کثیف آمریکا کشته می‌شوند. آیا این حقوق بشر است؟ آیا جنایاتی که آمریکا در زتدان ابوغریب انجام داد حقوق بشر است؟

وی با اشاره به حضور ۱۸ ساله آمریکا در افغانستان، گفت: این کشور نه تنها روی آرامش را به خود ندید بلکه درگیر جنگ‌های بیشتری نیز شده است.

پدرام اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه با وجود آنکه ادعای تمدن و فرهنگ چند هزار ساله و دین وزبان مشترک را دارند، اما توانایی مدیریت منطقه خود را ندارند و برای ما شرم آور است که از کیان و هویت خود نتوانسته‌ایم در مقابل بیگانه دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه داعش را آمریکایی‌ها پایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: کشورهای منطقه مثل سوریه و روسیه و ایران و عراق نقش به‌سزایی را در مبارزه با داعش داشتند، اما آمریکا تنها به گفتن جملات سراسر دروغ عادت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان