شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ما به بندر کسی وابسته نیستیم که راه را بر ما می بندند/انتحاری در دین اسلام مجوز ندارد

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در مراسم گرامیداشت از هفته شهید گفت که جنگ افغانستان یک جنگ تحمیلی و منطقوی است و جامعه جهانی از موقف برحق افغانستان علیه جنگ باطل با مخالفان حمایت می کند.

آقای غنی با حمایت از نظامیان کشور گفت تمام نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل یک جبهه باطل ایستادگی می کنند
قبل از ظهر امروز (شنبه) مراسم گرامیداشت از هفته شهید و پانزدهمین سالگرد ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و در این مراسم رییس جمهورغنی، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری،  معاونان ریاست اجرایی، اعضای کابینه و اعضای شورای ملی و شماری از سران جهادی حضور داشتند.

رییس جمهورغنی در این مراسم در مورد جنگ داخلی و وضعیت جاری کشور صحبت کرد و گفت: نیروهای امنیتی با روحیه دوران جهاد در برابر دشمنان کشور ایستاده اند و علمای دینی فتوای برحق بودن نیروهای امنیتی را داده اند.
آقای غنی با حمایت از نظامیان کشور گفت تمام نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل یک جبهه باطل ایستادگی می کنند.

او در مورد ارزش جهاد گفت: جهاد افغانستان یک حماسه بود و اگر جهاد مردم ما نبود، اکنون اروپای شرقی هنوز هم زیر نظام ارتش سرخ می بودند.

رییس جمهور در مورد تروریستانی که همه روزه در مقابل نیروهای امنیتی می جنگند، گفت: شورشیان زیر فشار بیگانگان قرار دارند چون باداران شان منزوی شده و خود آنان در میدان های جنگ می بازند.

اشاره آقای غنی به شورشیانی است که به دستور بیانگان در مقابل نظامیان کشور می جنگند و در این نبرد روزانه دها غیرنظامی را قربانی می کنند.

در همین حال رییس جمهورغنی از مردم خواست تا افرادی که آینده و حال و روابط میان دولت و ملت را تخریب می کنند به انزوا ببرند.

او همچنان گفت در هیچ جای دین اسلام انتحاری مجوز ندارد و علمای دین فتوای بر حق بودن نیروهای امنیتی را داده اند.

رییس جمهور در ادامه صحبت هایش کنایه ای به همسایگان گفت: ما به بندر کسی وابسته نیستیم که راه را بر ما بسته کند، افغانستان به زودی راه ارتباطی منطقه خواهد شد.

غنی از کشوری مشخص نام نبرد، اما به تازگی دولت افغانستان راه ترانزیت کالای های تجارتی پاکستان از خاک افغانستان به آسیانه میانه را مسدود کرده و پس از این لاری های تجارتی پاکستان در مرز تورخم متوقف خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان