شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مجلس طرحی را برای ارتقای دارالمعلمین سید جمال‌الدین به دانشگاه آماده می‌کند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان طرحی را برای ارتقای دارالمعلمین سید جمال‌الدین افغان به دانشگاه، آماده می‌کند.

عبدالرئوف ابراهمیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز (شنبه، ۹ سرطان) به کمیسیون معارف این مجلس هدایت داد تا طرح قانونی را در زمینه‌ی ارتقای دارالمعلمین سید جمال‌الدین افغان به دانشگاه، در مشورت نزدیک با نهادهای مربوطه آماده کند.

این هدایت پس از آن از سوی رییس مجلس صادر شد که وزیر تحصیلات عالی با ارتقای این دارالمعلمین به دانشگاه مخالفت کرد، ولی معین وزارت معارف گفت که این وزارت برای ارتقای این دارالمعلمین به دانشگاه مخالفت ندارد.

مجلس نمایندگان در نشست امروز خود، نجیب‌الله خواجه‌عمری، وزیر تحصیلات عالی و اسدالله محقق جهانی، معین وزارت معارف را در پیوند به این مسأله استجواب کرده بود.

آقای خواجه‌عمری گفت، بر اساس نیاز سنجی‌های این وزارت لازم نیست، دارالمعلمین سید جمال‌الدین افغان به دانشگاه ارتقا کند؛ اما آقای جهانی گفت که این وزارت با ارتقای این دارالمعلمین مشکلی ندارد و آماده‌ی انتقال امکانات آن به وزارت تحصیلات عالی است.

رییس مجلس نمایندگان پس از شنیدن نظریات مقام‌های وزارت تحصیلات و معارف گفت که مجلس در این مورد صلاحیت بیشتر دارد و بر همین اساس به کمیسیون اختصاصی هدایت داده می‌شود تا طرح قانونی را در این مورد آماده کند.

برخی نمایندگان مجلس گفتند که ریاست‌جمهوری نیز روی حل مشکلات دارالمعلمین سید جمال‌الدین کار می‌کند و مجلس باید متوجه باشد که مغالطه‌ی در این رابطه به وجود نیاید.

اما آقای ابراهیمی به کمیسیون اختصاصی مجلس هدایت داد تا طرح قانون ارتقای دارالمعلمین سید جمال‌الدین را در تفاهم با ارگ ریاست جمهوری، وزارت تحصیلات و وزارت معارف آماده سازد.

با این وجود، آقای ابراهیمی از استادان دارالمعلمین سید جمال‌الدین خواست که به تحصن شان پایان دهند و به تدریس شان برای دانش‌آموزان ادامه دهند.

استادان دارالمعلمین سید جمال‌الدین افغان در کابل از نزدیک به دو ماه به این طرف در اعتراض به عدم توجه حکومت به خواست شان مبنی بر ارتقای این دارالمعلمین به دانشگاه تحصن کرده و به صنف‌های درسی حاضر نشده‌اند.

آنان ادعا دارند که تمامی شرایط این دارالمعلمین برای ارتقا به دانشگاه آماده است؛ ولی برخی حلقات در حکومت با ارتقای این دارالمعلمین مخالفت دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان