شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » محصولات افغانستان به بازارهای چین راه یافتند

«یونس مهمند» عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری حکومت افغانستان، با اشاره به آغاز پروازها میان کابل و شهر «ارومچی» چین گفت: با گشایش این کریدور هوایی، برخی از محصولات کشاورزی افغانستان به موقع به بازارهای چین راه یافته‌اند.

از سوی دیگر، «عبدالسلام جواد» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت افغانستان نیز اظهار داشت رقم صادرات این کشور در سه ماه اول سال جاری ۵٫۲ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: هرچند سال ۱۴۰۱ تاجران افغانستانی به ارزش ۲ میلیارد دلار کالا به خارج صادر کرده‌اند، اما توقع می‌رود که این رقم در سال جاری افزایش یابد.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت افغانستان خاطر نشان کرد: بیشتر اقلام صادراتی افغانستان را میوه تازه، میوه خشک، گیاهان دارویی، قالی و زعفران تشکیل می‌دهند که بیشتر به کشورهای هندوستان، پاکستان، چین، ایران و کشورهای عربی صادر شده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز اعلام کرد حکومت کنونی باید سهولت‌هایی را برای تاجران فراهم کند تا میزان صادرات این کشور بیشتر افزایش یابد.

«خانجان الکوزی» عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به آوا گفته است: بازارهای جهانی به محصولات کشاورزی افغانستان نیاز دارند و فعال شدن کریدورهای هوایی در افزایش صادرات این کشور سودمند است.

هندوستان، ازبکستان، تاجیکستان، امارات متحده عربی، چین، ایران، عراق، ترکیه، قزاقستان در رده‌های بعدی کشورهایی قرار دارند که افغانستان در سال ۱۴۰۱ بیشترین صادرات را به آنها داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان