شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مراسم گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام (ص) در کابل برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، رهبری حزب نهضت اسلامی افغانستان از ناهنجاری‌ها و اختلافات بین مسلمان لب به انتقاد گشوده و خواستار تقویت روحیه برادری بین مسلمانان شد.


به گزارش

؛ مولوی مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان امروز سه‌شنبه (۲۹ عقرب) طی مراسمی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام در کابل خواستار تقویت روحیه برادری درجهان اسلام شد.


آقای مفلح گفت، درشرایطی از میلاد پیامبر گرامی اسلام تجلیل می‌شود که مسلمانان به دلیل بی‌توجهی به آموزه‌های ارزشی و اخلاقی اسلام به چالش‌های جدی از جمله نفاق، دشمنی و جنگ میان همدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند.


او افزود که این اختلافات که جنگ‌های فرقه‌ای را در برخی کشورهای اسلامی شعله‌ور کرده ناشی از انحرافات و بی‌توجهی‌هایی است که نسبت به ارزش‌های اسلامی صورت گرفته است.


او تاکید کرد که مسلمانان برای بیرون رفت از وضع موجود خود به اتفاق، همدیگر پذیری و برادری متوسل شده و متحدانه در برابر هجوم کشورهای مستبد موضع بگیرند.


در همین حال مولوی رحمان استانکزی یکی از خطبای مساجد شهر کابل با اشاره به دوام جنگ در افغانستان میان نیروهای حکومتی و طالبان، این مسئله را از برنامه‌های دشمنان مردم افغانستان عنوان کرد.


آقای استانگزی گفت که پیامبر اسلام در شرایطی راه صلح و آشتی را پیشه کرد که با کفار و مشرکین روبرو شده بود، به گفته او جنگ افغانستان میان طالبان و حکومت مشروعیت دینی نداشته و روند صلح باید به پیش گرفته شود.


او حضور نیروهای امریکایی در افغانستان را بخشی از چالشی خواند که زمینه ساز تداوم جنگ در افغانستان شده است، به این دلیل وی تاکید کرد که ایالات متحده امریکا باید به عنوان غرامت جنگی ارتش افغانستان را به گونه لازم و کافی تجهیز کند.


وی چنگ زدن به سنت نبوی و پیش گرفتن صلح و برادری را راه حل بیرون رفت از بن‌بست کنونی در افغانستان خوانده از طالبان خواست که به پاس ارج گذاری به سیرت النبی به پروسه صلح پیوست کنند.


در نشست مشابهی که از سوی ارگ به این مناسبت صبح امروز دایر شده بود، رییس جمهور و شماری از سران حکومت درآن صحبت کرده همچنان خواستار تقویت روحیه همدلی و وحدت ملی در افغانستان شدند.


حضرت محمد(ص) پیامبر گرامی اسلام بر اساس روایاتی که از صحابه به دست مسلمانان رسیده است در دوازدهم و یا هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل مطابق به ۵۷۱ میلادی در شهر مکه چشم به جهان گشود، فاصله بین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به پاس ارج گذاری به وحدت مسلمانان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.


در جریان این هفته همه ساله از سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) گرامی داشت شده و سلوک و رفتارش به عنوان رفتار و اخلاقیات نیکو از سوی مسلمان در سراسر جهان ارج گذاری می‌شود.


عبدالجلیل سروش-


این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان