شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مرکز علوم اسلامی توسط اندونزی در افغانستان راه اندازی می شود

رئیس‌جمهور افغانستان، در سفر به اندونزی توسط «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

رییس جمهور افغانستان در دیدار با همتای اندونزی خود با اشاره به روابط دوستانه و مناسبات ۶۵ ساله افغانستان و اندونزی گفت که ۲ کشور با هم دوستی تاریخی دارند.

وی از تلاش‌های موفقیت‌آمیز و تجارب اندونزی در بخش تأمین صلح، توسعه و رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: از تجارب اندونزی در راستای تأمین صلح و ثبات، توسعه و رشد اقتصادی افغانستان استفاده مناسب می شود.

رئیس‌ جمهور افغانستان، تروریسم و مواد مخدر را ۲ معضل بین‌المللی دانست و افزود: پول مواد مخدر و قاچاق به جیب مافیای بین‌المللی واریز می‌شود و باید ریشه این دو تهدید و معضل در همکاری مشترک کشورهای منطقه و جهان تشخیص و این پدیده از بین برده‌ شود.

اشرف غنی با اشاره به تلاش‌های زنان افغانستان گفت: زنان افغانستان در بخش آبادی و رفاه کشورشان همواره حضور فعال داشته‌ و حضور آنها در عرصه‌ها و تصمیم های مهم ضروری و حتمی است، و ما برای افزایش حضور زنان در زمینه‌های مختلف تلاش‌های عملی نموده و این تلاش‌ها تداوم خواهد یافت.

رئیس‌جمهور اندونزی، در ادامه این دیدار، گفت: اندونزی به‌خاطر تأمین صلح در افغانستان به هر نوع همکاری آماده‌ و در آینده یک هیئت را به افغانستان خواهد فرستاد تا نظریات و تجارب شان را با مقامات افغانستان در میان بگذارند.

وی گفت، اندونزی یک مرکز بزرگ فراگیری علوم اسلامی را در افغانستان ایجاد خواهد کرد و از طریق این مرکز روابط میان علمای ۲کشور تحکیم و آنها خواهند توانست دانش و اطلاعات اسلامی شان را با هم در میان بگذارند.

رئیس‌جمهور اندونزی، تروریسم و قاچاق مواد مخدر را برای امنیت و ثبات منطقه و جهان یک تهدید عنوان کرد و گفت: اندونزی به خاطر دفع خطرات و ریشه‌کن‌ کردن این ۲ معضل از منطقه و جهان، آماده هر نوع همکاری است.

رییس جمهور اندونزی نوشت: اندونزی ضمن همکاری در بخش ارتقای ظرفیت‌های زنان افغانستانی، به جوانان افغانستان بورسیه‌های تحصیلی را در رشته دیپلماسی اعطا خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان