شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسئولان اطلاعاتی افغانستان و پاکستان ‘با هم دیدار کردند’

گزارش‌ها از پاکستان حاکی از آن است که مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی افغانستان و پاکستان، روز پنجشنبه، ١٥ دلو (بهمن)، در شهر اسلام‌آباد با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

هنوز جزئیاتی در مورد دیدار مسعود اندرابی، سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان و ژنرال رضوان اختر، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) از سوی منابع رسمی منتشر نشده است.

با این حال برخی منابع نزدیک به دو طرف گفته‌اند که این دیدار با هدف “ایجاد فضای اعتماد، مبادله اطلاعات در جنگ با تروریسم و همکاری‌های اطلاعاتی” میان دو سازمان انجام شده است.

منبعی در اسلام‌آباد که نخواسته نامش فاش شود به خبرنگاران محلی گفته که در این دیدار دو ساعته، “پاکستان شواهدی را در رابطه با حمله ماه گذشته به دانشگاه پاچا خان در این کشور، ارائه کرده است.”

این منبع جزئیات بیشتری در مورد این “شواهد” ارائه نکرده است.

پاکستان ادعا می‌کند که این حمله، که ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت، “از سوی طالبان پاکستانی که در افغانستان مستقر هستند، برنامه‌ریزی و اجرا شده”، اما دولت افغانستان این ادعا را رد می‌کند.

این نخستین سفر آقای اندرابی به پاکستان به عنوان سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان است.

آقای انداربی، ماه نوامبر گذشته و به دنبال استعفای رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

اوایل سال جاری خورشیدی انتشار اخباری در مورد امضای توافقنامه‌ همکاری میان سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور با واکنش‌های منفی بسیاری در افغانستان روبرو شد.

دیدار مقامات امنیتی افغانستان و پاکستان در حالی انجام می‌شود که قرار است روز شنبه آینده، نمایندگان چهار کشور افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین، برای سومین بار با هدف تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح در افغانستان، دیدار کنند.

این دیدار در شهر اسلام‌آباد انجام خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان