شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسعود: تقابل حکومت با احزاب افغانستان را به بحران می برد

احمد ضیا مسعود، نمایندۀ پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری و عضو ایتلاف بزرگ ملی به دولت هشدار می‌دهد که تقابل حکومت با احزاب، افغانستان را به بحران می‌کشاند.

آقای مسعود در یک نشست خبری ام‌روز در کابل گفت، ادبیات ایتلاف بزرگ ملی، ادبیات جنگ نیست و افزود که خواست ما برگزاری انتخابات شفاف و آمدن اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.

وی افزود، دولت تا هنوز به خواست‌های آنان توجه نکرده و تاکید کرد که حکومت تنها گزینه‌یی را که پیشرو دارد، برگزاری انتخابات شفاف است.

آقای مسعود می‌گوید که به تعویق افتادن انتخابات به‌تر از آن است که ما یک انتخاباب شفاف و عادلانه در کشور نداشته‌باشیم.

او گفت که هرچند در جامعه‌های دیموکرات دولت علیه مردم از قوه استفاده نمی‌کند که دولت افغانستان دست به چنین اقدامی زده، اما افزود که با وجود همه‌ قوت‌ها، دفترهای کمیسیون انتخابات را در تمام ولایت‌های خواهند بست تا به خواست‌های شان برسند.

آقای مسعود به حکومت هشدار داد که اگر دولت انتخابات پارلمانی را بدون توجه به خواست‌های آنان برگزار نماید، بی ثباتی در افغانستان بیش‌تر از پیش افزایش خواهد یافت.

این عضو ایتلاف بزرگ ملی خواهان رهایی افرادی شدند که نیروهای امنیتی آنان در ولایت هرات دست‌گیر کرده و به زندان انتقال شان داده‌اند.

گفتنی‌ست که نیروهای امنیتی در ولایت هرات، زمانی که اعتراض‌کننده‌گان چادرهای تحصن را در برابر دفتر کمیسون انتخابات برافراشتند و دفتر کمیسیون را بستند، آنان را پراگنده کرده و شماری شان را بازداشت کرده‌اند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان