شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسکو هیچ برنامه پنهانی راهبردی برای افغانستان ندارد

«گریگوری کاراسین» معاون وزیر امور خارجه روسیه که به عشق‌آباد سفر کرده در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و سفرای خارجی، در پاسخ به سوال در ارتباط با برنامه عمل مسکو  و سازمان همسود در ارتباط با اوضاع امنیتی منطقه و افغانستان، گفت: مسائل افغانستان را می‌توان به عنوان مسائل بین‌المللی تاثیرگذار در سطح بین‌المللی عنوان و توصیف کرد.

وی با اشاره به اقدامات مجامع جهانی جهت حل و فصل بحران افغانستان نیز گفت: مسکو هیچگونه برنامه پنهانی و راهبردی برای افغانستان ندارد.

این مقام وزارت خارجه روسیه ادامه داد، سازمان همسود نیز چنین برنامه‌ای در این زمینه ندارد، اما برای یافتن راه حلی مناسب به صورت فعالانه مشارکت می‌کنیم.

کاراسین تصریح کرد: بمنظور تعیین برخی سیاست‌ها در قالب سازمان امنیت دسته جمعی، سازمان جامعه کشورهای «همسود» و شرکای خود در منطقه و آسیای مرکزی، افغانستان مورد توجه روسیه قرار دارد.

کاراسین در ادامه با اشاره به اینکه روسیه ریاست دوره‌ای سازمان جامعه کشورهای همسود را برای سال آینده میلادی (۲۰۱۷) بر عهده خوهد گرفت، اعلام کرد که سازمان جامعه همسود به یکی از مهمترین و معتبرترین سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حجم مبادلات بازرگانی بین کشورهای جامعه همسود ظرف ۱۰ ماه سال جاری میلادی(۲۰۱۶) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته که بر روی این موضوع باید بیشتر تمرکز نموده و تعاملات اقتصادی و تجاری را در کنار همکاری‌های فرهنگی و انسانی که روند فعالی دارند، بیش از پیش توسعه و گسترش داده و برای تحقق آنها کشورهای عضو جامعه همسود، از ظرفیت های لازم برخوردار هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان