شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مضحکه قرن و توهم امریکایی؛ هنوز بزرگترین حامی ما واشنگتن فراری است؟

♦️آنتونی بلینکن وزیر خارجه بایدن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته است که هنوز هم بزرگترین کمک کننده افغانستان ایالات متحده است. آقای وزیر خارجه افزوده که کمک‌های بشری امریکا برای مردم افغانستان ادامه خواهد یافت. بلینکن اما از مسدود بودن دارایی‌های مردم افغانستان از سوی امریکا چیزی نگفته است.

♦️یا جهان به طور عجیبی مضحک شده یا توهم امریکایی کاخ سفید نشینان در این سرمای زمستان گل داده است. امریکایی که در هنگام فرار خانواده‌ای را قتل عام کرد، هزاران تن را در اثر حملات هوایی تکه تکه کرد، دارایی‌های متعلق به مردم افغانستان را مسدود کرده و با فرار آنچنانی بحرانی در افغانستان خلق کرده که آن سرش ناپیدا است، می‌گوید که هنوز هم بزرگترین حامی مردم افغانستان است.

♦️به نظر می‌رسد این جوک که از سوی وزارت خارجه امریکا صادر شده، مضحکه قرن باید باشد.
یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ یعنی امکان دارد که منظور وزیر خارجه بایدن از این سخن چیز دیگری است و ما نمی‌دانیم که در این صورت باید کمی دقیق شویم تا دریابیم که منظور چه بوده و چه خاکی باید بر سرمان بریزیم.

♦️ شکی نیست که در صدور تروریزم به افغانستان، ترویج کشت کوکنار، شعله ور نگاه کردن جنگ، مافیایی ساختن حکومت و تقویت داعش امریکا بزرگترین کمک کننده به افغانستان بوده و در آینده نیز خواهد بود، مگر این که دستش از سر مردم افغانستان کوتاه شود و گور خود را با منتها الیه غرب اقیانوس اطلس و کرانه شرقی دریای آرام گم کند.
از دو دهه گفته تاکنون تحف و هدایای امریکا برای ما همواره بدبختی و جنگ و خون ریزی و انتحاری و تروریزم بوده است.

♦️ آن از ارتش و نظام ساختنش که شک شبه سقوط کرد، این از پیمان استراتژیکش که اصلاً لای صفحاتش نیز باز نشد و اکنون این هم از کمک‌های بشردوستانه‌اش که در واقع ضد بشری بوده و احتمال دارد که حقه دیگری در آستین داشته باشد.

♦️هرچند از امریکا هیچ توقعی نداریم و نباید هم داشته باشیم، اما اگر امریکا واقعاً می‌خواهد به مردم افغانستان کمک کند، ما از آش دهن سوز امریکایی گذشته‌ایم، فقط دارایی‌های خودمان را آزاد کند که بتوانیم در این وضعیت بحرانی نان و آبی داشته باشیم و از گرسنگی و قحطی که امریکا و متحدانش برای ما به میراث گذاشته‌اند، تلف نشویم.

♦️اما دریغ که امریکا در ذات خود جز توطئه گری و فریب و جنایت ضد بشری و قربانی کردن مردم ملکی و بیگناه چیزی ندارد و امید بستن به آن آب در هاون کوبیدن است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان