رسا به عنوان یک جریان سیاسی – اجتماعی عزت و وقار ملت – دولت کشور را در صلح و ثبات می بیند. بخاطر دستیابی به صلح و ثبات، نیروهای ایثارگر دفاعی و امنیتی کشور هر روز در برابر توطیه های خارجی و نفوذی های داخلی این توطیه شجاعانه ایستاده و متحمل بالاترین قربانی که همانا نثار کردن جان های عزیز شان است می گردند.

انکشافات چند روز اخیر در محور توافق نامه با جناح گلب الدین حکمتیار در حزب اسلامی نشان می دهد که یا توافق نامه دارای خلاها، نواقص و گسست هاست و یا اینکه آقای حکمتیار در اولین روزهای عفوش متوسل به سوء استفاده از توافق نامه شده و یا از خطوط اصلی آن عدول کرده است.

چند مورد آشکار از تخطی ها و عدول از جانب آقای حکمتیار عبارت اند از: به تمسخر گرفتن ساختار سیاسی کشور، نگاه قلیل و کوچک به قانون اساسی، تأکید بر سیاست حذف و راه حل حزبی در جامعه کثرت گرا و کثیر القومی افغانستان، ورود صدها تن مسلح مجهول الهویه که معلوم نیست در کجا تعلیم دیده و توسط کی تسلیح گردیده اند، توسل به ادبیات خشن، فرقه گرایانه، اظهار همسویی با تروریزم و قاتلین مردم افغانستان، مصارف هنگفت و سوال برانگیز برای قدرت نمایی بدون برملا سازی منابع تمویل آن، تاخت و تاز بر مطبوعات و گروه های مدنی و گسترش سیاست رعب و ترس.

ما از دولت می خواهیم که توافق نامه را جدی و خط به خط تطبیق نماید و یا توافق نامه را بازنگری نموده و بر طبق خواست های ملت و با روحیه عدالت محوری آنرا بازنویسی نماید.

روند سبز افغانستان – رسا در برابر این نوع رفتار جناح گلب الدین حکمتیار در حزب اسلامی، توسل به هر نوع حرکت مدنی را حق مسلم و قانونی خویش دانسته و چنانچه در روز جمعه مؤرخ ۱۵ ثور ۱۳۹۶ افتخار اولین مورد از این نوع اقدام را داشت.

تداوم سیاست خشونت، تکبر، تمسخر بر قربانی های ملت افغانستان ما را واخواهد داشت که دامنه فعالیت های مدنی خویش را وسعت بخشیم. توقع و امید ما از حکومت وحدت ملی این است که در چوکات توافق صورت گرفته به آقای حکمتیار تفهیم نماید که مواد این معاهده را رعایت نماید.