شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » معاون ريیس جمهور از عزاداران دهۀ محرم خواست تا به نیازمندان خون اهدا کنند

معاون دوم ريیس جمهور، از عزاداران دهۀ محرم خواست تا بجای “رفتارهای خلاف آموزه های دینی”، به مراکز صحی بروند و به نیازمندان خون اهدا کنند.
سرور دانش، این موضوع را در پیامی به مناسبت آغاز دهۀ محرم که از سوی دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری، به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، مطرح کرده است.
وی گفته است که با توجه به اینکه افغانستان در یک شرایط حساس و سرنوشت ساز قرار دارد، لازم می داند با استفاده از آموزه هاى دینی و اهداف قیام عاشورا و پیام های مراجع دینی، نکاتی را در این زمینه یادآوری کند.
معاون دوم رئیس جمهور با تاکید بر نبود مشکل بین پیروان مذاهب اسلامی در کشور، از مردم خواسته است تا از هرگونه رفتار و گفتاری که باعث خدشه دارشدن برادری و وحدت ملی در کشور می‌گردد، خودداری کنند.
دانش افزوده است: “رفتارهای خلاف آموزه‌های دینی و اهداف بلند امام حسین همچون قمه‌زنی، زنجیرزنی‌های غیرمتعارف، ایجاد راه بندان در مسیرهای پرتردد و ایجاد مزاحمت از بلندگوهای حسینيه‌ها و مساجد در شب‌های عاشورا برای اهالی محل، بخشی از کارهایی است که بر اساس نظرات و توصیه‌های صریح همه مراجع و علمای بزرگوار، باعث وهن(ضعف) عاشورا و سبب دوری مردم از محافل عزاداری گردیده است؛ بنابراین، چه خوب است که از این گونه رفتارها پرهیز گردد.”
این مقام ارشد حکومت پیشنهاد کرده است که بجای اجرای مراسمی چون قمه‌زنی و خون‌ریختن بی‌موجب در جاده‌ها و حسینيه‌ها، عزاداران با مراجعه به مراکز صحی و شفاخانه‌ها برای هموطنان نیازمند و به خصوص برای نیروهای امنیتی که در جنگ با دشمن زخمی شده اند، خون اهدا کنند.
سرور دانش، در عین حال تصریح کرده است که بر اساس گزارش های دقیق نهادهای امنیتی، تهدیدها در سال جاری به خصوص در شهرهای بزرگ، علیه عزاداران دهۀ محرم “بسیار جدی” است و از همین رو، مردم باید مراقب اوضاع باشند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.
معاون دوم رئیس جمهور، از رسانه های صوتی و تصویری کشور نیز خواسته است تا در روزهای سوگواری عاشورا، از پخش و نشر مطالب تحریک‌کننده و مخالف آموزه‌های دینی و مذهبی، خودداری کنند و به عقاید و باورهای همدیگر احترام بگذارند و با استفاده از حضور علما و کارشناسان مسایل دینی، بخشی از رسالت رسانه‌ای خویش را در جهت روشنگری انجام دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان