شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان: میان هموطنان شیعه و سنی تفاوتی قائل نیستیم

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر دولت طالبان در دیدار با محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان گفته است که حاکمیت این کشور، تفاوتی میان شهروندان شیعه و سنی قائل نیست.

پایگاه «رادیو و تلویزیون افغانستان» با انتشار این خبر گزارش داد که در این دیدار محمد اکبری نیز گفته است: در سفر هیئت شورای علمای شیعه به ایران و عراق، به نگرانی‌های مقامات و بزرگان مذهبی دو کشور درباره وضعیت شیعیان افغانستان گزارشی جامع ارائه شد و به آنان اطمینان دادیم که امارت اسلامی با هموطنان اهل تشیع برخورد خوب دارند و ما از آن رضایت داریم.

گزارش می‌افزاید که آقای اکبری در این دیدار با اشاره به اقدامات فوری مسئولان دولت افغانستان برای حل مشکلات شیعیان، افزوده است: «ما از این اقدامات قدردانی می‌کنیم و برای بهبود بیشتر امور، پیشنهادها و مشوره‌های خود را شریک کردیم».

در انتهای این گزارش آمده است: «مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس الوزرا نیز ضمن تشکر از استاد محمد اکبری افزوده است که امارت اسلامی خدمت به تمام هموطنان را مسئولیت خود می‌داند و به خاطر بهبود هرچه بهتر وضعیت، به پیشنهادها و مشوره‌های تمام اقوام و مذاهب به دیده قدر می‌نگرد. محترم مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی به دنبال روابط حسنه با همه همسایگان خود بر اساس احترام متقابل است، تبعیض قومی را حرام می‌داند و میان هموطنان اهل شیعه و سنی تفاوتی قائل نمی‌شود».

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان