شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » معاون پارلمان اروپا سیاست مرکل در مورد پناهندگان را ناکام دانست

«الکساندر گراف لامبسدورف»، معاون پارلمان اروپا «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را متهم به ناکامی در سیاست اروپایی کرده و سیاست‌های وی در مورد پناهجویان را ناکام دانست.

معاون پارلمان اروپا به روزنامه آلمانی «نویه اوسنابورکه سایتونگ» گفت: دولت آلمان فدرال مکرراً شرکای اروپایی اش را نادیده گرفته است.

وی به عنوان نمونه از تغییرات در سیاست انرژی و بحران مهاجرت یاد کرد که آلمان در سال ۲۰۱۵ مرزهایش را به روی پناهجویان باز کرد و بیش از یک میلیون پناهجو از سوریه را پذیرفت.

تقاضای دولت آلمان که کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا نیز باید برخورد مشابه کنند، قبل از همه با عدم پذیرش کشورهای شرقی عضو اتحادیه اروپا مواجه شد.

لامبسدورف، معاون پارلمان اروپا می افزاید: صدراعظم آلمان به این ترتیب سیاست مهاجرت در اروپا را با شکست مواجه ساخت، شیوه‌ای که من در زمان معلومی هیچ راه مشترکی برای حل این بحران نمی‌بینم.

وی تاکید کرد که آلمان به قانون مهاجرت برای یک مدیریت عاقلانه مهاجرت نیاز دارد.

معاون پارلمان اروپا اتخاذ سیاست برلین در قبال ترکیه را نیز ناکام خواند و «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان را متهم کرد که بر مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تاکید می کند، باوجود آنکه چنین عضویتی هیچگاهی وجود نخواهد داشت.

دویچه وله نوشت: لامبسدورف از حزب دموکرات آزاد آلمان که برای انتخابات پارلمانی آلمان در ماه سپتامبر سال جاری نامزد می‌شود، نمی‌خواهد ائتلاف حزبش را با احزاب دیگر آلمان بعد از این انتخابات مشخص کند.

وی می‌گوید که در مورد مسایل سیاست اقتصادی و مالی و نیز سیاست انرژی، حزب دموکرات آزاد و حزب دموکرات مسیحی آلمان باهم نزدیک‌تر هستند، در حالی که در مورد سیاست مهاجرت با حزب سوسیال دموکرات و حزب دموکرات آزاد آلمان باهم نزدیک‌تر هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان