شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقامات افغانستان انتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند

«عبدالله عبدالله» رئیس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان پیروزی مجدد «حسن روحانی» را به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

 حسن روحانی در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران با گرفتن آرای بیشتر به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شد.

در همین حال رئیس اجراییه دولت افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای‌ اعلام کرد که انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

عبدالله افزود: افغانستان و ایران دو کشور همسایه٬ برادر، هم‌دین٬ هم‌فرهنگ و هم‌زبان‌ هستند و از روابط حسنه و نیک تاریخی برخوردار و در دوره ریاست چهارساله روحانی روابط ۲کشور به طور قابل توجهی گسترش و بهبود یافته است.

وی ابراز امیدواری کرده که در دوره جدید ریاست جمهوری حسن روحانی این روابط حسنه در عرصه‌های مبارزه با تروریسم٬‌ گسترش روابط و همکاری‌‌های اقتصادی و استفاده از فرصت‌های مشترک تقویت و بهبود بیش‌تر یابد.

رئیس اجراییه دولت افغانستان از خداوند برای حسن روحانی در دوره ریاست جمهوری پیش‌رو کامیابی و برای مردم شریف ایران سعادت و بهروزی آرزو کرد.

اشرف غنی پیروزی مجدد رئیس جمهوری ایران را تبریک گفت

«محمد اشرف غنی» رئیس ‌جمهوری افغانستان در پیام تبریک خود به رییس جمهور ایران گفت که به نمایندگی از ملت و دولت افغانستان، پیروزی مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور ایران را به دولت و مردم ایران تبریک می‌گویم.

رئیس ‌جمهوری افغانستان در پیام تبریک خود به رییس جمهور ایران گفت که به نمایندگی از ملت و دولت افغانستان، پیروزی مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر را به دولت و مردم ایران تبریک می‌گویم.

اشرف غنی در تماس تلفنی با «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل همچنین با تبریک موفقیت  روحانی گفت که پیروزی برادر عزیزم را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می گویم.

رئیس جمهوری افغانستان در این تماس تلفنی ضمن آرزوی موفقیت‌های روزافزون رئیس‌ ایران، گفت که انتظار می‌رود روابط افغانستان و ایران به مثابه دو همسایه نزدیک، بر اساس اصل حسن همجواری و احترام متقابل بیش از پیش توسعه یابد.

وی اظهارداشت: ما مصمم هستیم که روابط تهران – کابل را بیش از پیش در فصل جدید، گسترش دهیم ‏و در همین ارتباط به کمیته‌های پنج گانه برای پیشبرد سریع طرح‌ها و برنامه‌ها برای توسعه همکاری‌های مشترک و تعمیق روابط، دستورات لازم را داده ام.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان