شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقامات کابل مراقب اظهار نظرهایشان درباره اسلام آباد باشند

وزیر داخله پاکستان عصر روز گذشته در جریان بازدید از گذرگاه مرزی ‘تورخم’ در مرز افغانستان، هشدار داد مقام های عالی کابل مراقب اظهار نظرهایشان به ویژه در ‘خاک دشمن’ پاکستان درباره این کشور باشند زیرا اظهارنظرهای نسنجیده می تواند به روابط دوستانه کابل-اسلام آباد لطمه وارد کند.
‘چودری نثار علی خان’ در جریان بازدید از مرز تورخم، در عین حال که به نشانه حسن نیت، با نیروهای مرزبانی افغانستان دست داد، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مقامات عالی افغانستان، به ویژه هنگامی که در ‘خاک دشمن’ (اشاره تلویحی به سفر اخیر اشرف غنی به هند برای حضور در کنفرانس قلب آسیا و مطرح کردن سخنانی علیه پاکستان) حضور دارند، باید از بیان کردن حرف ها و اتهامات بی اساس علیه پاکستان خودداری کنند.
این مقام پاکستانی گفت : پاکستان همیشه در مواقع سخت در کنار مردم افغانستان بوده است اما مقامات افغان همیشه ما را بابت کارهایی که انجام نداده ایم، متهم می کنند .
وی که سخنانش از طریق شبکه های خبری پاکستان نیز پخش شد، گفت: پاکستان بیش از ۳۰ سال است به میلیون ها نفر از مردم افغانستان پناه داده و به حمایت خود از افغانستان برای رهایی از رنج های چندین سال جنگ و ناآرامی ادامه خواهد داد.
‘پاکستان همواره دشمنان افغانستان را دشمنان خود می داند و به رغم اینکه تروریست ها در خاک افغانستان پناه گرفته اند و درخاک پاکستان دست به اقدامات تروریستی می زنند، با این وجود پاکستان به تقویت روابط برادرانه با این کشور همسایه ادامه خواهد داد.
تا سال ۲۰۲۰، مرزهای خود با افغانستان را مهار می کنیم
وزیر داخله پاکستان همچنین از کنترل کامل مرزهای این کشور با افغانستان ظرف چهار سال آینده خبر داد و گفت: پاکستان در برنامه ای جامع در نظر دارد تا هر نوع تردد در طول مرز دو هزار و ۴۰۰ کیلومتری با افغانستان را با دقت مدیریت و کنترل کند.
وی گفت: بر اساس طرح دولت، شش مسیر برای تردد و عبور و مرور مسافران در مرزهای مشترک با افغانستان در نظر گرفته شده است .
وزیر کشور پاکستان همچنین ادعا کرد پس از عملیات بزرگ ارتش پاکستان در مناطق مرزی با افغانستان موسوم به ‘ضرب عضب’، هیچ شبکه تروریستی در خاک پاکستان وجود ندارد زیرا یا آنها تارو مار شده اند یا به خاک افغانستان متواری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: تروریست ها در خاک افغانستان پس از عبور از مرزهای مشترک، وارد خاک پاکستان می شوند و پس از انجام عملیات تروریستی، دوباره به خاک افغانستان متواری می شوند .
دولت پاکستان بارها ادعا کرده است که که هند از طریق خاک افغانستان، با حمایت از گروه های شبه نظامی، تلاش برای ضربه زدن به پاکستان دارد. دولت افغانستان و هند نیز همواره این ادعا را رد کرده اند .
دولت افغانستان هم بارها تاکید کرده است که به هند و پاکستان اجازه استفاده از خاک کشور برای انجام جنگ نیابتی علیه یکدیگر نخواهد داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان