شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقامات کشورهای جهان بر مبارزه جدی علیه تروریست تأکید کردند

با وقوع حادثه تروریستی روز گذشته کابل بسیاری از مقامات کشورهای جهان از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و بسیاری از کشور های دیگر این حمله تروریستی را محکوم  و بر مبارزه جدی علیه ترورست تأکید کردند.

بمب گذاری تروریستی در افغانستان عمق شرارت داعش

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به بمب‌گذاری تروریستی در افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: بمب گذاری تروریستی در افغانستان یک نمونه دیگر از عمق شرارت داعش بود.

وی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی هر دو قربانی هستند و باید برای شکست افراط گرایان متحد شوند.

محکومیت حمله تروریستی کابل از سوی سفارت ایران در کابل

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز  وقوع حملات تروریستی و انتحاری روز شنبه در منطقه دهمزنگ در شهر کابل را که منجر به شهادت ۸۰ نفر و زخمی شدن ۱۳۱ نفر شد به شدت محکوم کرد و مراتب همدردی عمیق خود را با دولت و ملت افغانستان، بویژه بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این رویداد دلخراش اعلام داشت.

سفارت ایران در کابل اعلام کرد که بدون شک ملت سرافراز افغانستان با حفظ یکپارچگی و اتحاد‍، از این آزمون خطیر نیز سربلند بیرون آمده و خواهند توانست توطئه دشمنان خود برای ایجاد فضای یأس و ناامیدی در افغانستان را ناکام بگذارند.

اعلام آمادگی روسیه بری مبارزه با تروریست

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  نیز در پی حملات تروریستی در کابل که باعث قتل مردم بیگناه شده است، پیام تسلیت خوود را به رئیس جمهور افغانستان ابراز نمود.

پوتین به شدت این جنایت وحشتناک را محکوم کرد و بر آمادگی روسیه برای همکاری بیشتر با مقامات و مردم افغانستان در مبارزه با تمامی اشکال تروریسم تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین همچنین مراتب همدردی و حمایت خود را به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی ابلاغ داشت و برای مصدومان این حمله آرزوی بهبودی کرد.

حمایت ترکیه از تلاش‌ افغانستان برای مبارزه با تروریست

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله انتحاری تروریستی با خودروی بمب گذاری شده در کابل را که دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت ، محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تاکید کرد که افرادی که با حمله به غیرنظامیان بی گناه و ریختن خون مردم به دنبال بی ثباتی و ناامنی در افغانستان هستند، هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد دولت این کشور همواره در کنار افغانستان است و از تلاش های دولت کابل در مبارزه با تروریسم پشتیبانی می کند.

انتقام از عاملان حادثه تروریستی کابل

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز پس از این واقعه تروریستی به ملت افغانستان وعده داد و اعلام کرد که انتقام خون این   عاملان این واقعه تروریستی را هر کجا که باشند خواهد گرفت.

رئیس جمهور افغانستان طی فرمانی کمیسیونی به ریاست دادستانی افغانستان دستور تحقیق در رابطه با پرونده  این عمل وحشیانه  را صادر کرد.

در حمله انتحاری روز گذشته کابل بیش از ۸۰ نفر کشته و  ۲۶۵ نیز مجروح شدند، مسؤولیت این حملات انتحاری را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

مودی: قاطعانه کنار افغانستان می‌ایستیم

«نارندا مودی» نخست‌وزیر هند ضمن محکومیت انفجار کابل در صفحه توئیتر خود نوشت: هند قاطعانه در مبارزه با تروریسم کنار مردم افغانستان می‌ایستد.

یوناما:حمله به افراد غیرنظامی، جنایت جنگی است

دفتر سازمان ملل در افغانستان نیز حمله خونین کابل که در آن ۸۰ نفر شهید و ۲۳۱ نفر زخمی شدند به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

یوناما این حمله را یک عمل شنیع دانسته چرا که افراد غیرنظامی را هدف قرار دادند.

یوناما می گوید هر حمله عمدی که افراد غیرنظامی را به صورت گروهی مورد هدف قرار دهد جنایت جنگی پنداشته می‌شود. این حمله بی‌حرمتی بزرگی است که به هیچ عنوان قابل توجیه نمی‌باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان