شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » میزبانی دوحه از طالبان بنا به درخواست واشنگتن بود

فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر توضیحاتی را در خصوص میزبانی از طالبان داد.

«ماجد القحطانی» در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود، دوحه باید از حمایت مالی تروریسم دست بکشد، گفت: ما درصدد تسهیل گفت‌وگو بین آمریکا و گروه طالبان هستیم، این کار از جمله اهداف ما در سیاست‌های خارجی قطر است، افزون بر آن که میزبانی ما از طالبان نیز بنا به درخواست واشنگتن صورت گرفته بود.

وی درخصوص بیانیه چهارجانبه عربستان و متحدانش که در آن جمعی از شخصیت‌ها و موسسه‌های خیریه قطری را به اتهام حمایت از تروریسم، تحریم کردند، نیز افزود: فهرست تهیه شده از سوی این کشورها، فاقد اعتبار است و استقلال ندارد.

فرستاده ویژه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از اسامی که عربستان، آنها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است، ساکن قطر نیستند و حتی یکبار نیز از کشور ما دیدن نکرده‌اند.

قحطاتی تصریح کرد: قطر برای جلوگیری از حمایت مالی تروریست‌ها، مقابله با آنها اقدامات پیشگیرانه دارد و همه تلاش خود را برای مقابله با عوامل به وجود آورنده این پدیده به کار می‌بندد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر در ادامه گفت: تلاش قطر برای مبارزه با تروریسم بر دیپلماسی پیشگیرانه، تلاش برای حل و فصل نزاع ها، میانجیگری بین طرف‌های درگیر و ترغیب مذاکره و تسامح بین طرف‌ها استوار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان