شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ناتو در حال بررسی فرستادن قوای بیشتر به افغانستان

دبیر کل سازمان نظامی ناتو وضعیت بد امنیتی افغانستان را یک چالش می‌داند و به همین خاطر روی فرستادن قوای بیش‌تر درافغانستان فکر می‌کند.

به اساس گزارش دویچه‌وله و به نقل از روزنامۀ ولت ام زونتاگ، ینس استولنبرگ، دبیر کل سازمان نظامی ناتو یا پیمان اتلانتیک شمالی گفته‎‌است، این سازمان در حال حاضر روی این مسئله غور می‌کند که آیا تعداد سربازانش را در چارچوپ حمایت ماموریت قاطع در افغانستان افزایش دهد یا خیر.

آقای استولنبرگ اظهار نموده که سازمان ناتو روی این نکته هم‌چنین فکر می‌کند که ماموریت حمایت قاطع نه‌ تنها سال به سال بل‌که در یک فاصلۀ زمانی بزرگ‌تر نیز تمدید گردد.

دبیر کل سازمان نظامی ناتو این را نیز گفته‌است که قرار است در این مورد در ماه می سال ۲۰۱۷ یعنی سال جاری تصمیم گرفته شود.

این در حالی‌ست که در حال حاضر، ۱۳ هزار تن از سربازان خارجی، زیر چتر سازمان ناتو در افغانستان، که نقش‌شان بیش‌تر مشوره‌دهی است، حضور دارند.‌

آقای استولنبرگ، درعین حال روی مبارزۀ جدی علیه تروریسم تاکید دارد و می‎افزاید که در آینده می‌خواهد که بیش‌تر از پیش علیه تروریسیم اقدام کند.

او هم‌چنان علاوه نمود که سازمان نظامی ناتو یا پیمان اتلانتیک شمالی، توانایی لازم برای نبرد با تروریسم را را در عراق و افغانستان دارد.

قرار است تصمیم نهایی سازمان نظامی ناتو روی اعزام نیروهای بیش‌تر در افغانستان،  در پایان ماه می و در دیدار با سران کشورهای عضور این سازمان اعلام گردد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان