شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نتایج کنکور سراسری افغانستان؛ ۱۵۳ هزار تن به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی راه یافتند

وزارت تحصیلات عالی افغانستان نتایج آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد. عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان امروز، چهارشنبه (۱۹ سرطان/تیر) در یک نشست خبری اعلام کرد که حدود ۱۸۰ هزار تن برای شرکت در آزمون سراسری کنکور افغانستان ثبت نام کرده بودند که از این میان حدود ۱۷۰ هزار تن در امتحانات حضور یافتند.

او افزود که از میان شرکت کنندگان ۶۱ هزار به مراکز آموزش عالی افغانستان راه یافته‌اند، ۱۵ هزار به مراکز آموزش نیمه عالی، ۷۷ هزار نیز به مراکز آموزش عالی خصوصی و ۲۰ هزار نفر نیز ناکام شده‌اند.

عبدالقدیر خموش، رئیس کیمته ملی کنکور صبح امروز به بی‌بی‌سی گفته بود که ۷۰ هزار نفر از شرکت کنندگان آزمون سراسری کنکور دختران هستند.

آقای بالاکرزی گفت که نفر اول کنکور امسال احمد راشد، از ولایت هرات از مکتب افغان‌ترک است که موفق به گرفتن بیش از ۳۵۰ نمره شده و به دانشگاه پزشکی هرات راه یافته‌است.

او افزود که نفر دوم سید سجاد حسین از ولسوالی مالستان ولایت غزنی است که با گرفتن بیش از ۳۴۶ نمره به دانشگاه پزشکی کابل راه یافته است.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان گفت که نفر سوم نیز قاسم علی نام دارد که از مکتب عبدالرحیم شهید کابل موفق به گرفتن ۳۴۵ نمره شده و به دانشگاه اقتصاد کابل راه یافته است.

سال قبل بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۱۵۸ هزار نفر در کنکور شرکت کردند. و بیش از ۶۰ هزار نفر به مراکز آموزشی عالی دولتی راه یافته بودند. ۱۲ هزار نفر دیگر نیز به مراکز آموزشی نیمه عالی دولتی پذیرفته شده بودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان