شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نداشتن شناسنامه مانع عمده عدم مشارکت عشایر افغانستان در انتخابات

«حکمت الله عصمت» رئیس امور عشایر افغانستان در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به محروم ماندن عشایر از شرکت در انتخابات پیش رو و عدم توجه  دولت گفت: عشایر حوزه غرب از ولایت‌های هرات، غور، بادغیس و فراه به دلیل کوچ، تاکنون نتوانسته‌اند شناسنامه دریافت کنند و از شرکت در انتخابات آتی محروم هستند.

وی تاکید کرد: بارها دولت وعده ایجاد تیم‌های سیار برای توزیع شناسنامه عشایر را داده بود اما به این گفته خود عمل نکرده است.

رئیس امور عشایر افغانستان با بیان اینکه عشایر در حوزه غرب افغانستان نیازمند توجه است، تصریح کرد:  برای رفع مشکلات و چالشهای این افراد نیازمند به نماینده‌ای در پارلمان افغانستان هستند.

وی بیان داشت: عدم توزیع شناسنامه ناکامی حکومت را در امر تامین امنیت و ایجاد تیم های سیار توزیع شناسنامه و ثبت نام رای دهندگان برای عشایر را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر «عارف اسحاقزی» رئیس امور عشایر هرات گفت: ازمیان ۷ تا ۸ هزار عشایر در حوزه غرب، تنها ۱ هزارو ۹۳۲ تن موفق به اخذ شناسنامه و شرکت در روند ثبت نام رای دهندگان شدند.

وی تاکید کرد: اما نزدیک به ۶ هزار تن دیگر نمی‌توانند تا در انتخابات شرکت کنند.

«محمد آصف رحیمی» والی هرات نیز در این رابطه تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند تا زمینه مشارکت عشایر در روند رای دهی را فراهم کند و تلاش‌ها در این رابطه جریان دارد.

به گزارش فارس، نبود امنیت، نداشتن شناسنامه، غصب چراگاه‌ها، نبود مراکز آموزشی و خشکسالی عمده ترین مشکلات عشایر در حوزه غرب افغانستان است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان