شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نقش عربستان در جهان؛ جنایت در یمن، افراطیت در افغانستان و خدمت به امریکا

عربستان سعودی که در دهه
سی میلادی از سوی استعمار بریتانیا ایجاد شده و حاکمیت آن به دست خانواده مجهول الهویت آل سعود واگذار شد، مثلثی از خاندان جاسوس آل سعود، وهابیت افراطگرا و تکفیری و حضور شیطانی استعمار پیر و سپس جانشینش، ایالات متحده امریکا به عنوان شیطان بزرگ است. عربستان سعودی کشوری جعلی با حاکمیت از آن جعلی تر است که تاکنون توانسته با سرکوب و خفقان و توسل دروغین به دین اسلام، در شبه جزیره حاکم شود و همواره مامور اجرای برنامه‌های شیطانی امریکا در این منطقه و در میان کشورهای اسلامی بوده است.

🔺افغانستان
اگر به نقش عربستان سعودی در افغانستان نگاهی انداخته شود، به صورت عاجل ذهن ما به سوی تندروی و تروریزم افراطی زیر نامه جهاد می‌رود که در دهه هشتاد میلادی پایه گذاری شده و از دل آن سازمان‌هایی مثل القاعده، شبکه حقانی، حزب اسلامی مولوی خالص، جدیداً هم داعش در عراق و سوریه و همچنان افغانستان بر آمده است. عربستان به نقش تخریبی خود در افغانستان ادامه داده و بیشتر روی روستا و مردم بی سواد آن مناطق سرمایه گذاری کرده است. در جاهایی از مناطق روستایی افغانستان که نانی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن در دسترس نیست، عربستان سعودی مدارس و مساجدی با آخرین سبک معماری و خرج صدها هزار دالر ساخته و به ترویج وهابیت و افراطیت می‌پردازد. این کشور بانک تمویل تروریزم بوده و میلیون‌ها دالر پول نفت را در این عرصه در افغانستان سرمایه گذاری کرده و در واقع ضلع اصلی بحران چهل سال افغانستان است.

🔺یمن و عراق و سوریه
عربستان سعودی در عراق و سوریه نیز از داعش حمایت کرده و در واقع تکفیر را دامن زد، این کشور با تزریق میلیون‌ها دالر پول بی زبان به سازمان تروریستی داعش، توانست عراق و سوریه را به خاک یک سان کرده و جنگ شیعه و سنی را تدارک ببیند و جریان‌ تکفیری گری را به راه بیندازد. اما عربستان سعودی در مسئله یمن پرده دیپلماتیک و نیابتی پروری را رها کرده و خود وارد عرصه شد. در این جنگ که به کشته شدن و آواره گشتن میلیون‌ها انسان بی پناه انجامید، عربستان سعودی فقط دنبال یک هدف بود و آن هم تحکیم منافع امریکا در منطقه. عربستان سعودی در یمن مرتکب چنان جنایاتی علیه مردم ملکی و به ویژه اطفال یمنی شده که قلم از توصیف آن عاجز است.

🔺ارائه خدمات به امریکا
اما روی دیگر سکه آل سعود، خدمت گذاری و و شیردهی به امریکا و غرب است. این دولت جعلی به خوبی می‌داند که بقایش در ستمگری و سرکوب و دیکتاتوری وابسته به باج دهی به غرب به ویژه امریکا بوده و چنان گاو شیری خوبی برای واشنگتن از آب به در آمده که همتای آن در تاریخ دیده نشده است.

🔺بنا بر این، عربستان سعودی در قالب و پرده دین، عامل و حافظ منافع امریکا و غرب و استعمار در جهان اسلام است و منطقه را با پول باد آورده نفت و برنامه‌های شیطانی امریکا به آشوب و جنگ و ناامنی و بی ثباتی کشانده است و فقط داروی این غده سرطانی خبیث، اتحاد ملل مسلمان علیه آن و براندازی حاکمیت آل سعود از سرزمین وحی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان