شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نمایندگان خواستار افشای نام عاملان سقوط قندوز شدند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان از جنرال مراد علی مراد و والی قندوز می‌خواهند تا اسامی افرادی که در سقوط قندوز دست داشته اند، را افشا کنند.
عبدالرحمان رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که موضوع قندوز از حاد ترین موضوعات است. سر این موضوع باید مثل سال گذشته خاک انداخته نشود.
آقای رحمانی افزود: مسایل همه روشن است. آقای مراد علنا گفت که افشا می کند که چه کسی در سقوط قندوز دست داشته، والی قندوز در برابرش ایستاد شد و گفت مه هم افشا می‌کنم، ممکن هر دو در این مساله دخیل باشند.
فاطمه عزیز، نماینده مردم قندوز در مجلس نیز می‌گوید که هنوز تهدیدات امنیتی در اطراف قندوز وجود دارد و مردم هنوز مطمین نیستند که به خانه های شان برگردند.
خانم عزیز افزود: باید رازهای که گفته شد افشا می‌کنند، برای مردم افشا شود تا مردم از بی سرنوشتی در بیایند.
او از معاون اول مجلس نمایندگان خواست که در مورد وضعیت قندوز با رئیس جمهور صحبت کند تا کسانی را که در تباهی مردم قندوز دست غفلت کرده‌اند، بازخواست و پرسان شود.
غلام حسین ناصری، نماینده مردم میدان وردک در مجلس نیز قضیه سقوط قندوز را «غم‌انگیز» خواند و گفت که بیش از ۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های شان شده اند.
آقای ناصری با اشاره به اظهارات مراد علی مراد و والی قندوز مبنی بر افشای عاملان سقوط قندوز، گفت: آیا مصالح ملی ایجاب نمی‌کند کسانی که خیانت کرده اند، به ملت افشا شوند.
بااین همه، ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان که ریاست نشست امروز(دوشنبه) مجلس را به عهده داشت، گفت: وضعیت ولایت قندوز هنوز هم قابل اطمینان نیست. سکتور امنیتی باید جدی توجه کند.
آقای قدیر همچنان به کمیسیون امنیت داخلی دستور داد تا وضعیت قندوز را از نزدیک بررسی کند و در روزهای آینده گزارش یافته‌هایش را به تالار عمومی ارایه کند.
معاون مجلس نمایندگان تاکید کرد که مجلس پس از ارایه گزارش کمیسیون امنیت داخلی تصمیم جدی خود را در باره مسوولان امنیتی خواهد گرفت.
بخشهایی از شهر قندوز به تاریخ ۱۲ میزان سال جاری برای بار دوم به دست طالبان سقوط کرد. طالبان پس از ده روز نبرد به عقب رانده شدند.
برخی نمایندگان اما تاکید می‌کنند که تنها عقب راندن طالبان از شهر قندوز کافی نیست؛ بل باید این گروه تا نابودی کامل تعقیب و لانه‌های شان از بین برده شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان