شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نمی توانید هویت شهیدان و مجاهدین را انکار کنید

داکتر عبدالله، رییس اجرایی امروز پنج شنبه ۱۸ سنبله ۱۳۹۵، درمراسم بزرگداشت پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور گفت: یادآوری از خاطره قهرمان ملی و همه شهدای ملی ادای حق برای همه شهدای این کشور است. قدر دانی از شهید نه تنها یک وظیفه انسانی و یک وظیفه دینی است بلکه یک وظیفه ملی ما هم هست. شهدا سرمایه معنوی همه ملت هستند.

وی افزود: در حال حاضر دفاعی که در کشور صورت می گیرد یک دفاع قهرمانانه و برحق است و وظیفه ما این است که بدون در نظرداشت مسایل روز و اختلافات سیاسی و بدون در نظرداشت افکار مختلفی که در این جامعه وجود دارد یک صف و یک صدا در حمایت از نیروهای امنیتی خود قرار داشته باشیم و در تجلیل از مقام شهدا حرف تفرقه و تبعیض را به زبان نیاوریم.

رییس اجرایی، با انتقاد از افرادی که سعی در مخدوش نمودن تصویر شهدا دارند بیان داشت: کوردلانی که به آدرس شهدای این کشور هم خطاب های نامناسب دارند محکوم تاریخ هستند و ملت هم آن را مشاهده می کند. این افراد در دل مادران داغدیده، تردید ایجاد می کنند که آیا فرزندشان شهید محسوب می شوند یا خیر. در حالیکه علما و شورای علما جهاد آنها را تایید کرده اند.

داکتر عبدالله، با تجلیل از مقام شهیدان و مجاهدان کشور ابراز داشت: هیچ کسی نمی تواند هویت این شهیدان و مجاهدان این کشور را انکار کند. نام آنها در تاریخ شهادت این کشور برای همیشه ثبت شده است. پاک کردن نام مجاهدان گذشته کشور و در برخی موارد شهیدان کنونی کشور، سعی بیجایی است. متاسفانه این سعی بیجا در سال های گذشته انجام گرفته است و به نتیجه هم نرسیده است. نتیجه نامطلوبی که داشته این بوده است که افغانستان ضعیف شده و جرات دشمنان افغانستان را نسبت به این کشور بیشتر نموده است.

وی، با سپاسگذاری از نیروهای امنیتی کشور گفت: ما قهرمانی نیروهای امنیتی خود را می ستاییم و از همکاری جامعه بین المللی قدردانی می کنیم. افغانستان کشوری ناسپاس نیست و قدردان حمایت های آنان است. همچنین مسوولان تراز اول امنیتی ما زحمات بسیاری می کشند بخصوص در این روزها که شاهد نخوابیدن آنها در شب ها و روزهای متوالی بوده ایم در حالیکه تبصره های زیادی علیه آنها در رسانه ها می شنویم و می بینیم که اینکار می تواند به نفع کشورمان نباشد.

رییس اجرایی، با تایید اینکه برخی افراد هم وجود دارند که از درون با دشمن همکاری کرده و با آنها معامله می کنند گفت: ما مسوولان باید بدانیم که تطبیق عدالت و حق مردم را حتی برای یک لحظه از ذهن خود بیرون نکنیم و از معامله گری ها بپرهیزیم و دعا کنیم خداوند ما را از این معامله گری ها به دور نگاه دارد.

وی، در اخیر بیان داشت: در این روز ما باید یک بار دیگر متوجه سرنوشت مجاهدین، متوجه وضعیت خانواده های شهدا، متوجه افراد دارای معلولیت، بیجا شدگان و آوارگان باشیم. در حالیکه یکبار دیگر تجدید میثاق با شهدای این سرزمین می کنیم به مردم خود اطمینان می دهیم که راه پر افتخار و راه پر شکوه شما شهیدان تا جهان وجود دارد ادامه پیدا می کند.
با آرزوی سعادت و پیروزی مردم افغانستان.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان