شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نور: تقلب در انتخابات، افغانستان را به سمت بحران سوق می‌دهد

«عطا محمد نور»، رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان هُشدار داد که برای جلوگیری از روی کار آمدن یک حکومت برخاسته از تقلب در انتخابات پیش رو، اگر نیاز باشد، حتی به طالبان هم خواهد پیوست.

نور در گفت‌وگو با طلوع نیوز، از پیامدهای هرگونه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد و گفت که این کار، افغانستان را به بحران خواهد برد.

در همین حال، وی بر اثرگذاری نقش همسایگان افغانستان در کار تأمین صلح در افغانستان، تأکید می‌کند.

رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان بر این باور است که اگر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، به‌صورت جدی مدیریت نشود، این روند، همچون انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴، با چالش‌ها روبرو خواهد شد.

عطا محمد نور گفت: اگر مدیریت نشود، می‌گویم آن اروپایی! آن آمریکایی! شما که هر تقلب را سر ما تحمیل کردید، اگر باز این کار را شما بکنید، افغانستان مستقیم به بحران می‌رود.

والی پیشین بلخ ادامه داد: به هر قیمتی شود ما سر گروه‌های خود، این حکومت متقلب مستبد دیکتاتور را نمی‌پذیریم! او ولو به بحران می‌شود، به جنگ می‌شود، ولو یک جا شدن با طالبان می‌شود.

نور بر به نتیجه رسیدن روند صلح پیش از برگذاری انتخابات تأکید کرد و نقش کشورهای همسایه را در رسیدن به صلح در افغانستان، اثرگذار دانست.

وی افزود: پاکستان، در گذشته خرابکاری‌های زیادی را در افغانستان کرده است. ما این را نادیده نمی‌گیریم. من خودم ضد پاکستان بودم؛ ولی امروز معتقد به این هستم که مشکل ما با پاکستان، باید از راه گفت‌وگو و تأمین منافع هردو طرف و احترام به منافع ملی هردو طرف، باید حل شود.

عطا محمد نور، یکی از شرکت کنندگان نشست مسکو درباره صلح افغانستان بود و پسرش هم در نشست صلح میان افغانان در قطر حضور داشت.

نشست دو روزه میان افغانان در دوحه، با حضور شصت تن از نمایندگان احزاب سیاسی، جامعه مدنی، عالمان دین، رسانه‌ها و ۱۷ تن از نمایندگان طالبان، برگذار شد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان