شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نگرانی شهروندان هرات از افزایش ناامنی‌ها

از چند ماه پیش تاکنون وضعیت امنیتی به دلیل حضور گروه‌های تروریستی، آدم‌ربا، سارقان مسلح و مهم‌تر از همه حضور گروه‌های مخالف مسلح و طالبان شکننده شده و در یک ماه گذشته در پی وقوع رویدادهای مختلف نیروهای امنیتی و غیر نظامیان شاهد تلفات بودند.

شهروندان و فعالان مدنی در هرات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس  گفتند که وضعیت امنیتی در مرکز شهر هرات نسبت به شهرستان‌های دیگر وخیم‌تر شده و این وضعیت به دلیل حضور گروه‌های مخل نظم و امنیت، باندهای تروریستی، آدم‌رباها و سارقان مسلح دولت هر روز شکننده‌تر می‌شود.

این شهروندان تاکید دارند که برای مهار این ناامنی‌ها مسوولین محلی و نظامی نیز برنامه مناسبی نداشته و عدم مدیریت درست سبب بروز و افزایش ناامنی‌ها شده است.

از سوی دیگر نیز دکتر عارف جلالی پزشک ارشد بیمارستان هرات در این مورد گفت: در دو ماه اخیر ۹۶  مورد درگیری‌های مسلحانه به‌صورت زخمی و کشته در بیمارستان هرات به ثبت رسیده که از میان ۹۶ قضیه ۱۱ تن آنها به دلیل جراحات شدید کشته شده و دیگران نیز پس از درمان کامل مرخص شده‌اند.

وی افزود: به دلیل ناامنی‌ها در هرات به تازگی از دو رویداد شب گذشته نیز ۳ کشته از سربازان امنیتی، ۲ کشته از تروریست‌ها و در مجموع از دو رویداد نیز ۵ زخمی از غیر نظامیان و نظامیان به  بیمارستان هرات انتقال داده شده‌اند.

وی همچنین با ابراز نگرانی از افزایش رویدادهای مسلحانه در هرات گفت: رویدادهای مسلحانه در مرکز شهر نسبت به شهرستان‌ها ۵۰ درصد رسیده است.

عبدالاحد ولیزاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات در این مورد گفت: در دو هفته گذشته ۴ رویداد امنیتی در مرکز شهر هرات به وقوع پیوسته که در این رویدادها ۱۲ تن از نظامیان و غیر نظامیان کشته و زخمی شده‌اند که نیروهای امنیتی تحقیقات خود را برای مهار این ناامنی‌ها و عاملان این رویدادها آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: نیروهای مشترک امنیتی برای مهار ناامنی‌ها و بازداشت و سرکوب عاملان ناامنی‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته آماده در مرکز شهر و شهرستان‌ها حضور دارند و تلاش‌های خود را برای تامین امنیت انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان ساخت: از آغاز سال تاکنون آنها توانسته‌اند تا ۲ هزار و ۳۰۰ تن را به جرائم، قتل، سرقت، آدم‌ربائی، حملات تروریستی بازداشت کنند و شماری نیز در عملیات‌های نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات نیز تاکید کرد که با سردشدن هوا گروه‌های مختلف طالبان و مخالفان مسلح دولت و باندهای تروریستی حملات خود را از شهرستان‌ها به مرکز شهر هرات انتقال داده و نیاز است تا مسوولان امنیتی نیز با طرح برنامه‌های خوب امنیتی این حملات و تحرکات آنها را سرکوب کنند.

وی گفت: برای وضعیت شهر هرات جلسه‌ای فوق العاده در مقر دفتر والی هرات دایر شده است که شاید با این جلسه چالش‌های مدیریتی امنیت در هرات رفع شود.

به گزارش فارس، افزایش ناامنی‌ها در هرات نگرانی شدید شهروندان، فعالان مدنی و شورای ولایتی هرات را در پی داشته است؛ در ۴ رویداد حمله افراد مسلح به تانک به پاسگاه امنیتی ۳ سرباز کشته شدند؛ در حمله افراد مسلح به دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات مسوول مالی این کمیسیون کشته شد، در در گیری ترویست‌ها با نیروهای امنیتی در دروازه قندهار هرات ۳ پلیس و ۲ تروریست کشته و همچنان در انفجار بمب صوتی در کافه‌ای در هرات نیز ۳ سرباز پلیس و ۲ غیر نظامی زخمی شدند.

مسوولان امنیتی در هرات تاکید دارند که تحقیقات برای سرکوب ناامنی‌ها و شناسایی عاملان نامنی آغاز شده است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان