شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هر کس علیه دولت دست به سلاح می‌برد، دشمن است

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، ظهر امروز در مراسم اختتامیۀ سیمینار رهنمودی و ارزیابی کارکردهای یک‌سالۀ پولیس قطعات خاص وزارت امور داخله، اشتراک و سخنرانی کرد.

این مراسم که در تالار وزارت امور داخله برگزار گردیده بود، رئیس‌جمهور در سخنرانی خویش، گفت که  منسوبین قطعات خاص، مرگ را باچشم مشاهده می‌کنند، اما از مرگ نمی‌هراسند و مرگ از آنان فرار می‌کند.

رئیس‌جمهور غنی به مسئولین امنیتی و دفاعی هدایت داد که جلوگیری از تلفات سربازان از اهداف مهم آنان درسال آیندۀ باشد.

وی افزود: بالای قطعات خاص که در زمینۀ جلوگیری از تلفات ملکی و پولیس نقش اساسی دارند، سرمایه‌گذاری بیشتر صورت می‌گیرد و به پیشنهادات شان توجه می‌شود.

محمداشرف غنی گفت: هر آن کسی‌که در مقابل دولت دست به سلاح می‌برد، دشمن است و نابودش کنید.

وی افزود: من از جملۀ کسانی نیستم که یک روز آنان را دوست می‌خوانند و روز دیگر دشمن، زیرا تعریف من از دشمن واضح است و اعمال‌شان ثابت می‌سازد که دشمنان اند.

رئیس‌جمهور خطاب به منسوبین قطعات خاص پولیس، گفت که ما صلح می‌خواهیم، مگر صلح از موقف ضعیف نه، بلکه به‌قوت و شمشیر شما به‌دست می‌آید. در حضور و موجودیت شما، دولت صلح را گدایی نمی‌کند و نه هم در موقف ضعیف هستیم

 وی افزود که ما صلح باعزت می‌خواهیم، صلحی که موجودیت نیروهای ما را قانون مشخص‌کرده و روی آنان سرمایه‌گذاری شده‌است.

محمداشرف غنی با تاکید گفت که هیچ‌کسی به نیروهای امنیتی و دفاعی ما به‌چشم  حقارت دیده نمی‌تواند، زیرا آنان محافظان عزت و حیثیت افغانستان هستند.

وی افزود که نیروهای امنیتی ما ملی، مسلکی و غیر سیاسی می‌باشند.

عبدالصبور قانع معین اول وزارت امور داخله، مل‌پاسوال میراحمد عظیمی قوماندان عمومی قطعات خاص و سمونمل سید نورحسن قوماندان مرکز تعلیمی قطعات خاص پولیس، ضمن خو‌ش‌آمدید به رئیس‌جمهور، از توجه همیشگی وی به نیروهای دفاعی و امنیتی، قدردانی کردند.

آنان سیمینار پنج روزه را برای تشخیص چالش‌ها، مشکلات و راه حل‌ها و همچنان شریک‌سازی تجارب نیروهای امنیتی مفید خوانده، افزودند که پولیس ملی افغانستان به رهبری مدبرانۀ شما در راستای تطبیق قانون، تأمین نظم جامعه و سرکوب دشمن به مبارزات خود ادامه می‌دهند و تطبیق امر و هدایت، وظیفۀ ما می‌باشد.

همچنان آنان خاطرنشان کردند که قطعات خاص پولیس، تمام دسیسه‌های دشمن را خنثی نموده و به مراکز دشمن عملیات‌ها را انجام می‌دهند. ما به نمایندگی از تمامی پولیس ملی به شما اطمینان می‌دهیم و سوگند یاد می‌کنیم که آرمان‌های دشمن را به‌خاک یکسان می‌نمائیم.

در این مراسم، رئیس‌جمهور غنی به خوش‌حال سعادت معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله رتبۀ فوق‌العادۀ مل پاسوالی و همچنان به دو تن از منسوبین قطعات خاص، هریک څارمن ضیاءالحق و څارمن رازمحمد، مدال‌های “ښه ‌پوځی خدمت” را اهدا کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان