شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هزار نظامی آمریکایی پیش از رسیدن به توافق صلح افغانستان را ترک می‌کنند

 «ژنرال ژوزف ووتل»، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: احتمال دارد حتی قبل از رسیدن به توافق صلح برخی از نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک کنند.

این فرمانده ارشد آمریکایی در سفر به عمان به خبرگزاری رویترز گفت: تصمیم برای کاهش تعداد سربازان در افغانستان ربطی به پیشرفت در فرآیند صلح میان آمریکا و طالبان ندارد و این موضوع به تصمیم فرمانده جدید نیروهای ناتو در افغانستان بستگی دارد.

ووتل ادامه داد: این کاری است که «اسکات میلر» پس از حضورش در افغانستان آغاز کرده و در تلاش است تا اثربخشی نیروهای آمریکایی در میدان نبرد را افزایش دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا میلر بیش از هزار نظامی آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد، گفت: این احتمال وجود دارد.

این نظامی ارشد آمریکایی اظهار داشت: برخی از این سربازان می‌توانند از افغانستان خارج شوند، اما از جنگ حمایت خواهند کرد و این موضوع می‌تواند آسیب پذیری نظامیان آمریکایی را در جنگ کاهش دهد.

وی بدون اینکه به آمار دقیق خروج سربازان آمریکا اشاره کند، افزود: این موضوع به فرمانده ناتو در افغانستان بستگی دارد که چگونه بخواهد از منابعی که در اختیار دارد به صورت موثر و اثربخش استفاده کند.

همچنین «دیو بالتر»، سخنگوی ناتو در افغانستان بدون اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که میلر قادر است ماموریت‌های دشوار را به راحتی مدیریت کند.

بحث در مورد کاهش هزینه نظامیان آمریکایی در افغانستان نقطه بحث میان واشنگتن و کابل بوده و رئیس جمهور افغانستان در تازه‌ترین اقدام خود نامه‌ای به ترامپ برای کاهش هزینه‌های نظامیان در این کشور نوشته است.

همچنین رویا رحمانی سفیر افغانستان در آمریکا در این رابطه گفت: کاهش هزینه‌ها از جمله موضوعاتی بوده است که برای مدت‌های طولانی مورد بحث میان دو کشور بوده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر آمریکا ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد که  ترامپ قصد دارد بیش از ۷ هزار نظامی را از این کشور خارج کند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان