شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هشدار عبدالله به طالبان: از فرصت به هدف تبلیغاتی استفاده نشود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و از گروه طالبان خواست تا از این فرصت برای اهداف تبلیغاتی شان استفاده نکند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که روز پنج‌شنبه به مناسبت نهم حوت، روز ملی حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در وزارت دفاع سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد که صلح در کشور تأمین شدنی است. اما زمانی گفت‌وگوهای صلح به نتیجه می‌رسد که همه باشنده‌گان کشور و دولت در این روند سهیم باشند.

آقای عبدالله، فرصت پیش آمده در زمینه برقراری صلح را «تاریخی و بی‌پیشینه» خواند و از گروه طالبان خواست تا از این فرصت برای اهداف تبلیغاتی شان استفاده نکنند.

رییس اجرایی کشور هشدار داد که «طالبان بستر فراهم شده را یک فرصت برای تبلیغات، برجسته‌سازی و تجدید قوا برای ادامه جنگ ندانند، در غیر آن مسوولیت ادامه خون‌ریزی و برهم زدن فرصت‌های مردم افغانستان به دوش آن‌ها خواهند بود.»

عبدالله گفت که اگر از این فرصت به هدف تبلیغاتی استفاده شود، زمان می‌گذرد؛ ولی قضاوت مردم افغانستان باقی می‌ماند که آن را نمی‌توان با مصاحبه، کتاب و مقاله تغییر داد.

رییس اجرایی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود که عدم صداقت گروه طالبان برای پیش‌برد گفت‌وگوهای واقعی صلح مانع اصلی استقرار صلح در کشور شده است.

از جانب دیگر، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی در این مراسم تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در هر حالت برای دفاع از کشور آماده‌گی کامل دارند. آقای خالد هم‌چنان گفت که صلح نیاز مردم افغانستان است و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از هرنوع تلاش دولت برای برقراری صلح باعزت که در آن دست‌آوردها و قربانی‌های آنان در نظر گرفته شود، حمایت می‌کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان