شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هند و پاکستان در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت خواهند کرد

در این نشست درباره چگونگی برقراری صلح و ثبات در افغانستان به ویژه چگونگی گفت‎وگوهای صلح با طالبان به بررسی گرفته خواهد شد.

درحالی که قرار است یک نشست به روز چهارشنبه (۲۷ دلو) درباره افغانستان در مسکو برگزار شود، مقام‎های هندی و پاکستانی می‎گویند که در این نشست شرکت خواهند کرد.

در این نشست درباره چگونگی برقراری صلح و ثبات در افغانستان به ویژه چگونگی گفت‎وگوهای صلح با طالبان به بررسی گرفته خواهد شد.

نماینده‎گان شش کشور یعنی افغانستان، پاکستان، روسیه، چین، ایران وهند در این نشست دیدگاه‌های شان برای دریافت یک راه حل به بحران افغانستان باهم در میان خواهند گذاشت.

هرچند ازایالات متحده امریکا نیز خواسته شده است تا در این نشست شرکت کند، اما دیدگاه واشنگتن دراین باره رسمأ بیان نشده است.

پیش از این، ویکاس سواراپ، سخنگوی وزارت خارجۀ هند گفته بود که یکی از مقام‎های هندی به نماینده‎گی از این کشور در این نشست که به میزبانی مسکو برگذار می‌شود، اشتراک خواهد کرد.

مسکو در ماه دسمبر سال گذشتۀ میلادی نیز میزبان نشست سه جانبه پاکستان، چین و روسیه درباره مسأله صلح افغانستان بود که واکنش‌های کابل را در پی داشت، اما به تازه‌گی سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان و وزیرخارجۀ روسیه توافق کردند که نماینده افغانستان نیز در این نشست‌ها اشتراک خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان