شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هوای آلوده جان ۳ هزار کابلی را در سال می‌گیرد

نشست خبری پیرامون مشکلات حمل و نقل و برنامه‌های شهرداری کابل دیروز (چهارشنبه) با همت «شهرداری کابل» در «مرکز رسانه‌های دولت» برگزار شد.

«عبدالله حبیب‌زی» سرپرست شهرداری کابل در این نشست با تأکید بر اینکه شهر کابل نیاز به خدمات اساسی دارد، گفت: مشکلات حمل و نقل برای شهروندان کابل قابل قبول نبوده و سبب بروز چالش‌های زیادی شده است.

ماشین‌های کم مصرف وارد کابل می‌شود

حبیب‌زی نبود زیربنا‌های اساسی، نبود تأسیسات جذر و مد آب‌های سطحی و عدم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را از جمله عواملی خواند که سبب ازدحام اتومبیل‌ها در شهر کابل شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان کابل از دو سوم راه را در ترافیک بسر می‌برند، افزود: ازدحام ترافیکی زیبایی شهر کابل را متأثر کرده و سبب ضایع شدن پول بیت‌المال می‌شود.

سرپرست شهرداری کابل از طرح برنامه ۲۰ ساله برای حل مشکلات ترافیکی و سایر مشکلات شهروندان کابل خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد برنامه حمل و نقل پایدار، شهرداری کابل ماشین‌های کم‌هزینه، مصئون و پاک را در شهر کابل وارد می‌کند.

آلودگی هوا سبب مرگ ۳ هزار نفر در سال می‌شود/ ایجاد ۱۱۱ ایستگاه اتوبوس در کابل

عبدالله حبیب‌زی اظهار داشت: عامل ۷۰ درصد آلودگی محیط زیست استفاده از ماشین‌های قدیمی و کهنه بوده که سبب مرگ ۳ هزار انسان در سال می‌شود.

حبیب‌زی با بیان اینکه در آینده ۱۱۱ خط اتوبوس در شهر کابل ساخته می‌شود، گفت: بزودی شهرداری کابل مسیر و ایستگاه‌های شهر را مشخص و نامگذاری می‌کند.

جای بدیل برای دست‌فروشان

وی وجود دیوارهای سیمانی در جاده‌ها را سبب بروز مشکلات برای شهروندان دانست و افزود: بزودی شهرداری کابل این موانع را از جاده‌ها برداشته و گزینه بدیل را پیشنهاد خواهد کرد.

سرپرست شهرداری کابل تصریح کرد: بر اساس برنامه شهرداری کابل در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده در شهرکابل ساخته می‌شود.

عبدالله حبیب‌زی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۳ سال بعد شهر کابل عاری از نابسامانی‌ها خواهد بود گفت: دست‌فروشانی که در جاده‌ها مشغول کار هستند و سبب بسته شدن راه‌ها شده، جای بدیل برای آنها در نظر گرفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان