شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هیات نجات افغانستان از بحران دست به کار می‌شود

هیات مجلس با پیشنهادات مشخص امنیتی، با حکومت و نمایندگان آمریکا و اروپا دیدار می کند

مجلس نمایندگان افغانستان تصمیم گرفت تا یک هیات این مجلس با پیشنهادات مشخص امنیتی با مقام‌های حکومت، سفارت آمریکا، نمایندگی اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و تظاهرات کنندگان دیدار کند.

مجلس نمایندگان افغانستان این تصمیم را در پی انفجار خونین روز چهارشنبه هفته گذشته در کابل، گرفته است.

این هیات ۳۴ نفری(هر ولایت یک نماینده) قرار است با جمع آوری نظریات و پیشنهادات اعضای مجلس طرح مشخصی را به منظور بیرون رفت از بحران امنیتی به دولت وحدت ملی پیشنهاد کند و از سفارت آمریکا و اتحادیه اروپا به صورت جدی بخواهد که به جنگ افغانستان نقطه پایان بگذارند.

مجلس نمایندگان، پس از سه روز نشست فوق العاده امروز دوشنبه (۱۵ جوزا) به این نتیجه رسید و طرح احتمالی از سوی مجلس تصویب خواهد شد.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس نمایندگان افغانستان در پایان نشست امروز این مجلس گفت: ولسی جرگه/مجلس نمایندگان صلاحیت‌هایش مشخص است و در برابر ملت مسئولیت دارد.

ابراهیمی در مورد تظاهرات روز جمعه و حواشی بعد از آن، حکومت را مورد انتقاد تند قرار داد و گفت: تظاهرات حق مدنی و مشروع مردم است و حکومت نمی تواند هرچه بخواهد خلاف قانون بر مردم تحمیل کند.

جمهور نوشت: اکثر نمایندگان مجلس تاکید داشتند که حکومت باید به خواسته‌های معقول تظاهرات کنندگان پاسخ مثبت دهد و اصلاحاتی را به وجود آورد که دیگر از مردم افغانستان قربانی نگیرد.

هدف تظاهرات کنندگان روز جمعه، تحقق عدالت و دادخواهی برای پایان دادن به کشتار مردم در حملات تروریستی است.

در همین حال برخی نمایندگان مجلس افغانستان می گویند که حکومت خود در تبانی با جامعه جهانی برخی کارهای خلاف منافع ملی را انجام می دهد.

برخی نمایندگان دیگر هم از عملکرد آمریکا در افغانستان به شدت انتقاد کردند و می گفتند که آمریکا در راستای تامین امنیت افغانستان به تعهدات خود عمل نکرده است.

«همایون همایون» معاون اول مجلس گفت که امضای قرارداد امنیتی با آمریکا تنها مشروعیت دادن به حضور امریکا در افغانستان بود و دیگر هیچ سودی نداشت.

«عثمانی فراهی» دیگر عضو مجلس افغانستان نیز گفت: آمریکا به تعهدات خود در برابر افغانستان عمل نکرده و به همین خاطر مردم افغانستان، قربانی فعالیت‌های هراس‌افکنانه تروریست‌ها هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان