شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هیچ کشوری در جهان مثل افغانستان قربانی تروریزم و دهشت افگنی نشده است

سفیر امریکا در کابل می‌گوید که افغانستان آسیب پذیر ترین کشوری در جهان است که همواره از سوی گروه‌های تروریستی تهدید می‌شود.هوگو لارِنس، سفیر امریکا در کابل شام روز گذشته در مراسم گرامی داشت از« چهارم جولای»  گفته است که امریکا هیچ‌ جایی نمی‌رود و شانه به شانه با مردم افغانستان در این کشور باقی می‌ماند.
او افزوده که افغان‌ها با دشواری های زیادی در دروه های متفاوتی از سوی گروه های مختلف مواجه شدند.
آقای لارنس گفت:« من همیشه به مخاطبان خود می‌گویم که هیچ کشوری در جهان بیشتر از افغانستان قربانی تروریست‌ها و حمله‌های تروریستی نشده است. در واقع، افغان‌ها ۴۰ سال خشونت را متحمل شده اند که با اشغال جنایت کارانه‌ی شوروی بالای این ملت صلح آمیز آغاز شد و ارتش سرخ نزدیک به ۲ میلیون افغان را به‌قتل رساندند. این ملت جنگ‌های خونین گروه‌های مجاهدین را نیز متقبل شد که پس از آن دورۀ تاریک طالبان به‌وجود آمد.»
سفیر امریکا در کابل بیان داشت که  ایالات متحده به مردم افغانستان تعهد قاطع دارد و ما به هیچ جایی نمی‌رویم و شانه به شانه با شما باقی می‌مانیم. ما این کار را نه تنها به‌خاطر همبستگی با مردم قوی و مقاوم انجام می‌دهیم، بلکه به‌خاطر منافع انجام می‎دهیم.
وی افزود که تعهد امریکا در قبال مردم افغانستان هبچگاهی متزلزل نخواهد شد و حمایت قاطع خود را از حکومت وحدت ملی و سرمایه گذاری‌ در این کشور ادامه می‌دهد.
لارنس گفت:«اداره‌ی رییس جمهور ترامپ در متحد باقی ماندن افغان‌ها و دو برابر نمودن تلاش‌های شان برای یک آینده بهتر کمک می‌نماید. بسیار زیاد مهم است که حکومت وحدت ملی_ با همکاری رهبران سیاسی راستین در نهاد‌های ملکی و امنیتی اصلاحات لازم را دو باره به وجود آورد.»
وی از مردم افغانستان خواسته است که در برابر فساد و سواستفاده‌ها تحمل اندک داشته باشند و نگذارند که مردم بیشتر از این قربانی سو استفاده ها شوند.
آقای لارنس فساد را«غده سرطانی» عنوان کرده و گفته است که این مرض ملت را به‌سوی تباهی می‌کشاند.
وی تاکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی در امر مبارزه با فساد اراده‌ی قوی دارند اما نیازمند همکاری مردمانی هستند که کشور شان را دوست دارند.
لارنس افزود که هنوز هم کار‌های برای انجام دادن در امر از بین بردن فساد در افغانستان باقی مانده است.
او تاکید کرد که حکومت باید به فرهنگ معافیت از مجازات خاتمه دهد و آنانی که بطورغیر قانونی پول مردم را به غارت بردند، باید تحت پیگیرد قانونی قرار بگیرند.
آقای لارنس بیان داشت که جوانان در ساختن یک افغانستان آباد نقش مهمی دارند، رهبران سیاسی و اقتصادی این کشور باید فرصت‌ها را به این نسل جدید فعال و پویا واگذار نمایند.
وی افزود که برگزاری انتخابات پارلمانی قابل اعتماد در سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ از مسئولیت‌های رهبران سیاسی داخل و بیرون از نظام شمرده می‌شود.
به باور او این انتخابات برای بازگرداندن اعتماد و حمایت عمومی در نهاد‌های دموکراتیک و رهبران که از مردم نمایندگی می‌کنند، حیاتی و مهم پنداشته می‌شود.
گفتنی است مستعمرات امریکایی، چهارم جولای ١٧٧٦ با اعلام استقلال، جدایی شان‌ را از بریتانیای کبیر اعلام کردند و از آن روز به بعد همه ساله از چهارم جولای ماه میلادی گرامی داشت  شده و امریکایی ها این روز را جشن می‌گیرند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان