شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » والی غزنی: جنجال های انتخاباتی در غزنی حل شد

وحیدالله کلمیزی والی غزنی گفته است که بن بست پیش آمده بر سر چگونگی برگزاری انتخابات شورای ملی در این ولایت، به پایان رسیده است.

والی غزنی، همچنان گفته است که آمادگی‌ برای برگزاری انتخابات طبق تقسیم اوقات کمیسیون مستقل انتخابات گرفته میشود.

به گفتۀ وحیدالله کلمیزی، پس از بحث ها میان هیئت حکومت و نمایندگان اقوام ساکن در غزنی، این توافق صورت گرفت که برگزاری انتخابات به شیوۀ ‘چند حوزه‌ ای’ صورت گیرد.

والی غزنی به تلویزیون آشنا – صدای امریکا گفت “اطلاعات که ما از کمیسیون انتخابات داریم، فکر میکنم که غزنی به سه حوزه تقسیم خواهد شد، ولی جزئیات نیست و کار جریان که کدام ولسوالی ها در یک حوزه قرار بگیرد”.

سال گذشته پیشاپیش انتخابات پارلمانی، باشندهای غزنی به دو دسته تقسیم شدند.

شماری مردم خواستار برگزاری انتخابات به شکلی چند حوزه‌ ای بودند و شمار دیگر بصورت تک حوزه‌ ای بودند. این اختلافات باعث شد که انتخابات شورای ملی در غزنی به تعویق بی افتد.

والی غزنی همچنان از تامین امنیت مراکز انتخاباتی در مرکز و ولسوالی‌های ولایت غزنی اطمینان داده و گفته است که نیروهای امنیتی با تمامی توان کوشش میکنند که نا امنی سبب محروم شدن مردم از حق رای شاننشود.

اما تعداد از نمایندگان شورای ولایتی غزنی، نسبت به برگزاری انتخابات همه شمول در این ولایت بی باور بوده و مشکلات امنیتی وعدم آمادگی های لازم کمیسیون مستقل انتخابات را موانع اصلی فرا راه این پروسه میدانند.

سال آینده ولایت غزنی در حالی شاهد انتخابات ریاست جمهوری، شورای ملی و شورای ‌های ولایتی خواهد بود که به گفتۀ اعضای شورای ولایتی غزنی، ٧ ولسوالی این ولایت تحت کنترول طالبان قرار دارد، ٣ ولسوالی از محلات اصلی شان انتقال پیدا کرده و ۸ ولسوالی دیگر در نا امنی شدید و متوسط قرار دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان