شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » والی فراه: طالبان از شهر فراه بیرون رانده شدند

مقام‌های محلی ولایت فراه می‌گویند که به دنبال عملیات زمینی و هوایی قوای افغان و نیروهای خارجی، افراد گروه طالبان از شهر فراه متواری شدند.

عبدالبصیر سالنگی، والی فراه، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که ساعت پنج صبح روز چهارشنبه تمامی بخش‌های شهر فراه از وجود افراد طالبان پاکسازی شد.

آقای سالنگی، افزود که در حال حاضر امنیت به شهر فراه برگشته است و مردم دوباره به زندگی عادی شان آغاز کرده اند.

والی فراه همچنان ادعا کرد که در جریان درگیری‌های دیشب، بیش از ۳۰۰ تن از افراد طالبان در شهر فراه کشته و ده‌ها تن دیگرشان زخمی شدند.

او کشته‌شدن ۲۵ تن از نیروهای امنیتی افغان را در جریان درگیری‌ها با طالبان تأیید کرد.

دادالله قانع، یک عضو شورای ولایتی فراه، نیز گفت که بعد از اینکه دیروز افراد طالبان با مقابله جدی قوای افغان روبه‌رو شدند، صبح روز چهارشنبه بدون درگیری شهر فراه را ترک کردند.

آقای قانع، افزود که افراد طالبان با استفاده از تاریکی از شهر فراه به ولسوالی‌های خاک سفید، پشت‌رود و بکواه عقب نشینی کرده اند.

به گفتۀ وی، اگر حکومت مرکزی، ولسوالی‌های یاد شده را از وجود افراد گروه طالبان پاکسازی نکند، احتمال دارد که گروه طالبان بعد از اکمالات، مجدداً حملات تهاجمی شان را از سر بگیرند.

قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان، در اعلامیه‌ای گفته است که خروج جنگجویان این گروه از شهر فراه، بر اساس تصمیم مسؤولین نظامی این گروه صورت گرفته است.

به گفتۀ وی، هدف طالبان سرکوب نیروهای دولتی و انتقال اسلحه و مهمات آنان به جای مصؤون بود که افراد این گروه در جریان نبرد روز گذشته به دست آورده بودند.

او ادعا کرده است که در درگیری‌های شهر فراه ۶۳ نیروهای دولتی را کشته اند و ادعای والی فراه مبنی بر کشته‌شدن ۳۰۰ جنگجویان طالبان را رد کرده و گفته است که نُه افراد این گروه کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

ابراهیم محمدی، باشندۀ شهر فراه به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که اکنون وضعیت شهر فراه به حالت عادی برگشته، دوکان‌ها باز شده و مردمی که به بیرون از شهر فراه متواری شده بودند، دوباره به خانه‌های شان برگشته اند.

به گفتۀ محمدی، شاهدان رویداد گفته اند که در درگیری‌های شهر فراه کم از کم ده فرد ملکی کشته شده و خسارات هنگفت مالی نیز این نبرد به جا گذاشته است؛ اما فرماندهی پولیس فراه گفته است که هیچ فرد ملکی در این جنگ آسیب ندیده است.

روز گذشته گروه طالبان ادعا کرد که در جریان درگیری‌ها چندین پوسته امنیتی قوای افغان، ریاست استخبارات، مناطق چهارپاس، حیدرغُلی، محبس فراه و قسمت‌های زیادی از این شهر را به کنترول خود در آورده و نیروهای امنیتی افغان بیش از ۶۰ تن تلفات داشته اند.

اما مقام‌های اغفان این ادعای طالبان را رد کرده اند.

حملات تهاجمی گروه طالبان بر شهر فراه از بامداد روز سه شنبه آغاز شد که تا صبح روز چهارشنبه ادامه داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان