شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش سازمان عفو بین الملل و دانشگاه الازهر به حملات تروریستی کابل

سازمان عفو بین‌الملل حمله طالبان به دفتر موسسه بین‌المللی پاملرنه (Care International) را تلاش عمدی برای کشتن غیرنظامیان خوانده و گفته که این حمله معادل جنایت جنگی است.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری آوا ، این سازمان با انتشار خبرنامه‌ای گفته است: “اصل اساسی قانون بین‌المللی بشردوستانه این است که طرف‌های درگیر در جنگ هیچگاهی نباید غیرنظامیان را به صورت عمدی هدف قرار بدهند.”

در ادامه خبرنامه این نهاد آمده است: “باید در این مورد تحقیق بی‌طرفانه، مستقل، شفاف و موثر انجام شود. عاملان این حادثه باید محاکمه شوند.”

در حمله ای که ناوقت روز دوشنبه در کابل اتفاق افتاد، ۴ مهاجم انتحاری طالبان به دفتر موسسه خیریه بین‌المللی پاملرنه (Care International) حمله کردند و این زد و خورد تا بامداد ديروز برای ۱۱ ساعت ادامه یافت و به گفته وزارت داخله افغانستان همه مهاجمان در برخورد با نیروهای امنیتی از پا در آمدند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته‌ که هدف آنها “یک مرکز اطلاعاتی پنهانی” نیروهای خارجی در کابل بوده است.

به گزارش بی بی سی، در همین حال دانشگاه الازهر مصر حملات  طالبان در برابر وزارت دفاع افغانستان را که ۴۱ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جا گذاشت، محکوم کرده است.

این نخستین باری است که این مرکز مهم اسلامی در مورد حملات طالبان در افغانستان موضع‌گیری می‌کند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این دانشگاه، آمده است: “این اقدامات تروریستی با روح آموزه‌های اسلامی و تمام ادیان آسمانی در مخالفت قرار دارد. الازهر دو حمله‌ تروریستی را که در برابر وزارت دفاع افغانستان اتفاق افتاد، به شدت محکوم می‌کند.”

در حملات روز دوشنبه بیشتر غیرنظامیان و شماری نظامی کشته شدند و طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان