شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش های ملی و بین المللی به حادثه تروریستی در مراسم تجلیل از میلاد پیامبر

حمله تروریستی به مراسم تجلیل از میلاد پیامبر اسلام(ص) در هوتل اورانوس که منجر به شهادت ۵۰ عالم دین و زخمی شدن ۷۲ نفر شد واکنش های ملی و بین المللی را به همراه داشت.



به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) یک مهاجم انتحاری خودش را شام سه شنبه  ۲۹ عقرب در میان علمایی که برای تجلیل از میلاد پیامبر اسلام(ص) در هوتل اورانوس جمع شده بودند منفجر کرد که منجر به شهادت ۵۰ تن و مجروح شدن ۷۲ نفر دیگر شد.



محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور لحظاتی پس از حمله تروریستی تکفیری طی بیانیه ای این حمله را محکوم کرد و گفت که تروریستان دست به جنایت نابخشودنی زدند و علمای دین و شمار دیگری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.



رئیس جمهور غنی ضمن محکوم کردن شدید این عمل جنایت‌کارانه و ضد اسلامی، گفت که حمله تروریستی بالای محفل تجلیل از میلادالنبی و اندیشه های پیامبر بزرگ اسلام که پیام صلح و رحمت را به همراه داشت، دشمنی با ارزش‌های اسلامی و راه و رسم نبی کریم(ص) را نشان می دهد.



عبدالله: تروریستان بار دیگر دشمنی شان را با دین مقدس اسلام ثابت کردند



داکتر داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی طی بیانیه گفته است: از حملۀ وحشيانه تروریستی بر مراسم گرامیداشت از میلاد پیغمبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص) كه باعث شهادت و جراحت شماری از علمای کرام و روحانیون در کابل گرديد به شدت مـتأثر شديم.



آقای عبدالله اضافه کرده تروریستان وحشى بار دیگر دشمنی شان را با دین مقدس اسلام، علمای کرام و مسلمانان بی‌گناه ثابت کردند و نشان دادند که هیچ‌گونه پیوندی با ارزش‌های اسلامی و دینی ندارند.



دانش: دشمنان مردم افغانستان هیچ احترامی به ارزش های دینی و اسلامی ندارند



سرور دانش معاون دوم ریاست جمهور نیز طی بیانیه ای حمله شام امروز را محکوم نموده است او گفته دشمنان مردم افغانستان با این عمل ضد انسانی و غیراسلامی خود نشان دادند که هیچ احترامی به ارزش‌های دینی و اسلامی و سنت پیامبر گرامی اسلام نداشته و برای رسیدن به اهداف شوم خود هر از گاهی حادثه می‌آفرینند.



آقای دانش افزوده: این جانب برای شهدای این حادثه‌ای دلخراش بهشت برین و برای زخمیان این حادثه از بارگاه خداوند بزرگ شفای عاجل استدعا دارم و از نهادهای امنیتی نیز می‌خواهم که نسبت به تأمین امنیت شهروندان کشور مراتب بیشتر  تلاش و کوشش خود را به انجام برسانند.



ربانی: تروريست ها، عملا با ارزش هاي اسلامي مردم افغانستان دشمني دارند



صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور ضمن محکومیت حادثه شام امروز گفت: حمله انتحاري بر محفلي كه به مناسبت ميلاد النبي(ص) برگزار شده بود، مثل حملات قبلي اين گروه بر مساجد و اماكن عامه، يكبار ديگر واضح ساخت كه تروريست ها، عملا با ارزش هاي اسلامي مردم افغانستان دشمني دارند و از اين دشمني انكار هم نمي كنند.



نور: حمله بر مراسم میلاد پیامبر، حمله بر ارزش‌های اعتقادی مسلمانان است



عطا محمد نور رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شام امروز گفت: حکومت مکلف است مراسم و همایش ها را از چنین حملات مصون نگهدارد و امنیت مردم را تامین کند، اما با تاسف ضعف و ناتوانی این حکومت هر‌ روز از مردم ما قربانی میگیرد.



وزارت داخله: حمله بر علماي کرام، حمله عليه اسلام و جنايت عليه بشريت است



وزارت داخله نیز طی بیانیه ای گفته تروریستان کور دل، شام امروز با انجام حملۀ تروریستی بالای مراسم تجلیل از میلادالنبی در هوتل اورانوس شهر کابل که در آن علمای کرام حضور یافته بودند، دست به جنایت نابخشودنی زدند.



وزارت امور داخله ضمن محکوم نمودن این عمل جنایت‌کارانه و ضد اسلامی، هدف قراردادن تجمع علمای دین را جنایت در برابر اسلام و بشریت دانسته، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این رویداد المناک ابراز می کند.



رهبری وزارت انرژی و آب نیز حادثه شام امروز در مراسم مذهبی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) را محکوم نموده است.



‏سفارت بریتانیا و امریکا در کابل نیز حمله تروریستی به مراسم تجلیل از میلاد النبی در هوتل اورانوس را محکوم کردند.



دفتر شورای امنیت ملی طی بیانیه ای گفته: قتل‌عام مردم بی‌گناه به خصوص علمای دینی، قاریان و حافظان قرآن عظیم‌الشان که در روز متبرک میلاد حضرت محمد(ص) گردهم آمده‌ بودند، رویکرد تروریستان وحشی و دسیسه‌ شوم دشمنان اسلام و مردم افغانستان محسوب می‌شود.



ایران حمله به مراسم تجلیل از میلاد پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حادثه تروریستی امروز در شهر کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم، علما و روحانیون شد را به شدت محکوم و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانیان این جنایت شوم و نابخشودنی ابراز همدردی کرد.



سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه این عملیات هولناک و نکبت بار تروریستی در ایام میلاد پیامبر رحمت و شفقت انجام و باعث شهادت چندین تن از علمای اهل سنت شد، افزود: دست های پنهان این عملیات تروریستی ناجوانمردانه هدفی جز دامن زدن به فتنه قومی، فرقه ای و مذهبی نداشته اند.



حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور و تنی چند از شخصیت های مطرح افغانستان حمله تروریستی امروز کابل را محکوم کردند.

سه شنبه ۲۹ عقرب ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان