شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزیر دفاع افغانستان: آمریکا قرار نیست همیشه در افغانستان بماند

اسدالله خالد» وزیر دفاع افغانستان از نیروهای ارتش به‌ویژه نیروهای کماندو خواست که در جریان درگیری با مخالفان مسلح دولت از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

خالد که امروز (دوشنبه) در مراسم فراغت هزار تن از نیروهای کماندو در کابل صحبت می‌کرد، همچنان از نیروهای ارتش خواست که در جریان درگیری‌ها حقوق بشر را رعایت و از برخورد نامناسب حتی با جنگ‌جویان دشمن خودداری کنند.

وزیر دفاع افغانستان در این مراسم افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی در تمامی روندهای سیاسی بی‌طرف بوده و پس از این نیز بی‌طرف خواهند بود. خالد از روند انتخابات به عنوان نمونه یاد کرد و گفت که این روند بدون دخالت نهادهای امنیتی برگزار شد.

وی در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به روند صلح نیز گفت: از سال گذشته به این طرف مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در قطر در جریان است. سرپرست وزارت دفاع از نیروهای امنیتی و دفاعی خواست که در مورد بحث‌ها و گزارش‌هایی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تشویش نداشته باشند.

خالد ادامه داد: ما با آمریکا پیمان‌های راهبردی داشته و نباید نگران خروج آنها از افغانستان باشیم. آمریکا قرار نیست همیشه در افغانستان باقی بماند.

وی همچنان ضمن حمایت از طرح صلح دولت افغانستان، گفت: نیروهای ارتش اجازه نمی دهد توافقی حاصل شود که  ارزش‌های دو دهه‌ اخیر از جمله ارتش، حقوق زنان، آزادی بیان و حقوق بشر از مردم افغانستان گرفته شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان