شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزیر مالیۀ افغانستان استعفا داد

اکلیل احمد حکیمی، وزیر مالیۀ افغانستان روز سه شنبه (۵ سرطان) اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور استعفایش را پذیرفته است.

آقای حکیمی، که در مورد ارائه جزئیات ۲.۵ میلیارد دالر کمک به صندوق بازسازی افغانستان و جمع‌آوری عواید ملی در شش ماه نخست سال مالی صحبت می‌کرد، گفت که فردا چهارشنبه آخرین روز کاری‌اش خواهد بود.

آقای حکیمی، که از افراد نزدیک به رئیس جمهور غنی است، گفت که به دلایل مختلف و از جمله رسیدگی به زندگی خصوصی‌اش، به رضایت خود و بدون کدام فشار از سمت وزارت مالیه استعفا داده است.

او، در ۱۳ دلو ۱۳۹۳ پس از گرفتن رأی اعتماد ولسی جرگه کارش را به عنوان وزیر مالیه آغاز کرد.

آقای حکیمی، گفت که در جریان کارش اصلاحات زیادی در وزارت مالیه به میان آورده است و از رئیس جمهور به خاطر پذیرفتن آن اصلاحات، سپاسگزاری کرد.

او، از کارمندان وزارت مالیه تشکری کرد و گفت که ایجاد اصلاحات در این وزارت، نتیجه زحمات آنان است.

آقای حکیمی، گفت که بزرگترین دستاورد حکومت وحدت ملی، افزایش عواید ملی است.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۳ عواید سالانه کمتر از صد میلیارد افغانی بود؛ اما سال گذشته این رقم به ۱۷۰ میلیارد افغانی رسید که ۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آقای حکیمی گفت “با ارزیابیِ که در شش ماه اول سال مالی شد که در آخر ماه جوزا تکمیل شد، پیش بینی این است که بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد افغانی عواید ما می‌رسد”.

همچنان آقای حکیمی، گفت که روز گذشته کمک کنندگان مالی افغانستان به گونۀ کتبی تعهد کردند که ۲.۵ میلیارد دالر امریکایی را تا سه سال آینده به صندوق بازسازی افغانستان کمک می‎‌کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان