شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزیر نیروی ایران از انتقال دوامدار انرژی به افغانستان اطمینان داد

سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی ویدیویی با وزیر نیروی ایران در مورد برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در ماه آینده و کاهش تعرفه برق وارداتی بحث و تبادل نظر کرد. مقام ایرانی در این گفتگو از انتقال دوامدار انرژی به افغانستان اطمینان داد.

 

خبرگزاری صدای افغان(آوا): محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه شام گذشته (شنبه) با رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در یک کنفرانس ویدیویی گفتگو کرد.

 

در این گفتگوی ویدیویی وزیر نیروی ایران از حمایت و همکاری دوامدار کشورش با افغانستان به‌ویژه در بخش تولید و‌ انتقال انرژی به سرپرست وزارت امور خارجه اطمینان داد.

 

 در این گفتگوی ویدیویی دو جانب پیرامون یک سلسله موضوعات مهم از جمله، آماد‌گی‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در ماه آینده، طرح و تطبیق برنامه‌های مشترک اقتصادی، برنامهٔ تولید برق در چوکات پروژه‌های مشترک، کاهش تعرفه‌ها روی برق وارداتی، تعرفه‌های گمرکی و ایجاد تعرفه‌های ترجیحی روی صادرات محصولات زراعتی افغانستان به ایران و ایجاد طرح‌هایی به‌هدف کاهش بی‌موازنه‌گی بیلانس تجارت میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

 

هر دو جانب ضمن تأکید بر اهمیت تطبیق پروژه‌های مشترک اقتصادی، گسترش روابط میان هر دو کشور در زمینه‌های مختلف را مهم دانستند.

يکشنبه ۲۰ میزان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان