شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وقتی ترکیه پرورش دهنده داعش آمریکای تروریسم پرور را طعنه می‌دهد

اخیراً یک مقام جمهوری ترکیه امریکا را متهم کرده و طعنه زده است که در افغانستان مانند ویتنام شکست خورده و فرار کرده است. این مقام ترکی گفته است که مردم افغانستان با دستان خالی و تمام کمبودها امریکا را شکست دادند.

♦️اما طعنه مقام ترکی به امریکا که عامل بحران افغانستان و منطقه و حتا جهان است که ده‌ها گروه تروریستی را پرورش داده و برای مقاصد شیطانی خویش استعمال می‌کند، زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم خود ترکیه نیز خیلی پاک و صادق نیست و در پرورش گروه تروریستی و جهنمی و شیطانی داعش دخیل است. ترکیه اخیراً سیاست بسیار خطرناک و شیطانی تروریست پروری را انتخاب کرده و می‌خواهد که اهداف راهبردی خود و سازمانش را(ناتو) با استفاده از کارت تروریزم به پیش ببرد
.
♦️بنا بر این، پای ترکیه در قضیه پرورش و حمایت از داعش لنگ بوده و راهبردهای اشتباه اردوغان و دولتش در این خصوص فجایع بسیاری در سوریه، عراق، لیبیا، آذربایجان و ارمنستان و همچنان افغانستان آفریده است.

♦️ در این که ترکیه و امریکا هردو در بحران افغانستان سهم داشته‌اند و شکست آنان در چارچوب ناتو، در واقع شکست و فرار و زبونی ننگین برای هر دو کشور به حساب می‌آید، اما طعنه زدن مقامات ترک به امریکا شان از این واقعیت میدانی و آشکار نیز می‌دهد که در صف ناتو اختلافات روز به روز بیشتر می‌شود و در آینده نه چندان دور، جهان شاهد فروپاشی این سیستم نظامی جمهنمی خواهد بود، همان طور که بلوک ورشو با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به تاریخ پیوست
.
♦️ترکیه هم این که در کشورهایی نظیر افغانستان، لیبیا، سوریه، عراق و آذربایجان با حمایت از تروریزم داعشی در پی پیشبرد اهداف راهبری خود و سازمان ناتو است. این کشور هرچه تلاش کند که نوعی ملی‌گرایی پان ترکیستی با طعم خلافت عثمانی را تبلیغ کند، اما در واقع چیزی بیشتر از یک عضو ناتو و در نتیجه همپیمان و هم راه و هم دست امریکا نیست و نباید به برادر بزرگ گاوچران خویش طعنه شکست بزند.

♦️ امریکا و ترکیه در یک وادی قدم زده و می‌زنند و بار ننگین شکست و پرورش تروریزم را هر بر دوش می‌کشند. پس ترک‌ها متوهم و غوطه ور در تاریخ و امپراتوری عثمانی و رویای رهبری جهان اسلام، نباید چنین تصور کنند که مردم جهان، به ویژه جهان اسلام احمق هستند و نمی‌دانند که حرکات ترکیه در واقع خلاف آنچه است که ادعا می‌کند.

♦️ترکیه در بهترین و خوش بینانه ترین حالت، یک کشور اسلامی با نظام غیر اسلامی و همپیمان و عضو ناتو است و نمی‌تواند خارج از منافع آن سازمان اقدام و حرکتی کند، مگر این که موجودیت خود را به خطر اندازد.

♦️حال به این حقیقت محتوم می‌رسیم که مقام ترکی در واقع یا ندانسته چنین اظهاراتی صادر فرموده یا این که سازمان ناتو حقه‌ای تازه در آستین دارد که می‌خواهد از طریق ترکیه اسلامی و ملت مسلمان افغانستان اجرا کند

♦️. ورنه در تروریزم پروری و شکست مشترک ترکیه و امریکا و ناتو در افغانستان هرکس شک کند، واجب می‌شود که باری به متخصص مغز و اعصاب مراجعه فرماید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان