شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پاسپورت الکترونیکی محور گفتگوهای مقامات ایران و افغانستان

نجم‌پور معاون سفیر افغانستان در تهران با اشاره به سفر نصیر احمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه افغانستان به منظور بررسی و آماده‌سازی مقدمات صدور گذرنامه‌های الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از گفتگوی وی با حسن قشقاوی، معاون کنسولی و ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارتخارجه جمهوری اسلامی ایران خبرداد.

وی با بیان اینکه معاون اداری مالی وزارتخارجه افغانستان همچنین گفتگوهایی را با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران خواهد داشت، تصریح کرد: این دیدارها به منظور فراهم سازی مقدمات ثبت‌نام و توزیع گذرنامه‌های الکترونیکی اتباع افغانستانی در ایران صورت می‌گیرد.

معاون سفیر افغانستان در ایران خاطرنشان کرد: با صدور این گذرنامه‌های الکترونیکی تمام مشخصات اتباع افغانستانی در ایران ثبت و پیگیری شده و امکان هرگونه جعل تزویر از بین خواهد رفت.

نجم‌پور با بیان اینکه صدور پاسپورت الکترونیکی برای اتباع افغانستانی این امکان را فراهم می‌سازد تا آمار دقیقی از آنان در دست باشد و آنان بتوانند از امکانات و تسهیلاتی که جمهوری اسلامی ایران برای شخص مقیم فراهم می‌کند بهره‌مند شوند.

معاون سفیر افغانستان تصریح کرد: این پاسپورت‌های الکترونیکی طی ماه‌های آینده در اختیار اتباع افغانستانی مقیم ایران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، اندیشه چندی قبل در تماس با نصیر احمد نور سفیر افغانستان در تهران، سید نورالله راغی و عبدالرحیم نیکپور سرکنسول‌های افغانستان در شهرهای مشهد و زاهدان گفته بود که کابینه این کشور طرح توزیع گذرنامه‌های الکترونیکی به مهاجرین افغانستان در کشورهای ایران و پاکستان را  تأیید کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان