شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پامپئو: می‌خواهیم پیش از انتخابات خروج نیروها از افغانستان را شروع کنیم

 «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد تا زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شمار نیروهای رزمی آمریکا در افغانستان کاهش پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سند راهبرد ترامپ در خصوص آسیای جنوبی که آگوست ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد خواستار استقرار نیروهای آمریکا در افغانستان با هدف مجاب کردن طالبان به مذاکره با دولت کابل شده بود. 

پامپئو در مصاحبه‌ای دوشنبه در مقر «باشگاه اقتصادی واشنگتن» در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد آمریکا نیروهایش در افغانستان را قبل از دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کاهش دهد گفت: «این دستوری است که من از رئیس‌جمهور ایالات متحده دریافت کرده‌ام.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او منظورش را به طور روشن بیان کرده است: به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه داده شدند و شمار نیروها کاهش پیدا کنند. البته قضیه فقط ما نیستیم. ما امیدواریم در کل نیاز به حضور نیروهای نظامی در منطقه کاهش پیدا کند.»

خبرگزاری رویترز نوشته افشای این چارچوب زمانی در شرایطی صورت گرفته که آمریکا قصد دارد وارد دور جدیدی از گفت‌وگوها با طالبان شود. وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت پامپئو در گفت‌وگوی تلفنی با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان با وی بر سر «تسریع تلاش‌ها» جهت پایان دادن به جنگ توافق کرده است. 

/انتهای پیام/ 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان