شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پدرام: حضور مالکانه‌ ترامپ در بگرام تحقیر مردم افغانستان بود

«لطیف پدرام» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان  درباره سفر رئیس جمهور افغانستان گفت: حضور مالکانه‌ ترامپ در بگرام تحقیر مردم افغانستان بود.و با آن چه در بگرام اتفاق افتاد هنوز می‌توان از آزادی و استقلال و سربلندی یک ملت سخن گفت؟

وی اضافه کرد: ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی)دستور می‌داد در کجا بایستاد: دربین سربازان آمریکایی یا پشت سر ترامپ.

این کاندیدای رئیس جمهوری افغانستان ادامه داد: ترامپ آگاهانه و از سر قصد به کسی که ادعای زعامت مملکت را دارد، توهین کرد و به جهان نشان داد که سران حکومت افغانستان دلقک‌های کوچکی در برابر وی هستند.

وی یادآور شد: وقتی برخورد آمرانه‌ ترامپ در بگرام را دیدم، اعتقادم محکم تر شد که بگویم برای یک کشور در بند هیچ چیزی مهم تر از مبارزه برای حفظ استقلال اش نیست.

پدرام تصریح کرد: ما باید بیش از هر چیز برای آزادی سرزمین مان کمرببندیم و‌دست اشغالگران را کوتاه کنیم.در شرایط اشغالی،چنان که بار ها گفته ام،این اشغالگر است که تعیین می‌کند کدام یک از نوکران اش در قدرت باشد.

وی در خاتمه بیان کرد: این برخورد ترامپ شرم بزرگ برای غنی و دار و دسته اش بود ‌ونیز شرم بزرگ بود برای آنهایی که هنوز از استقلال افغانستان سخن می گویند. 

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، وارد افغانستان شده است. 

بنا بر اعلام کاخ سفید، این سفر با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفته است. ترامپ در جریان این سفر در پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» که بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان است، حضور یافته است.

/انتهای پیام/ 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان