شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پرتاب بمب MOAB نشانه نبود استراتژی در دولت ترامپ است

روبرت بائر'(Robert Baer) تحلیلگر امنیتی و اطلاعاتی سی ان ان درباره پرتاب بمب MOAB توسط آمریکا در خاک افغانستان آن را نشانه نبود استراتژی در دولت دونالد ترامپ دانست.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز جمعه درباه پرتاب بمب مادر بمب‌ها در شرق افغانستان که از آن به عنوان بزرگترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا نام برده می شود، از بائر پرسید: انداختن این بمب در افغانستان از سوی دولت ترامپ نشانگر چیست؟

روبرت بائر که به گفته سی ان ان مامور سابق سیا بوده است درپاسخ به این پرسش گفت: این یک مشکل است، این نشان می‌دهد که استراتژی ازسوی دولت ترامپ در این زمینه وجود ندارد.

این مامور سابق سیا در ادامه افزود: آمریکا درعراق، سوریه و افغانستان فاقد استراتژی است.

بائر گفت: در نهایت در این جنگ‌ها ما نیازمند یک راه‌حل سیاسی خواهیم بود و متاسفانه در حال حاضر چنین گزینه‌ای بر روی میز قرار ندارد.

وی افزود: دولت کنونی نیز دچار همان مشکل دولت قبلی آمریکا است، بالا بردن قدرت هوایی تنها نتیجه آن داشتن تلفات بیشتر غیرنظامی است که خود مشکل دیگری است.

بائر در پاسخ به این پرسش که نبود استراتژی تا چه اندازه باعث ادامه قدرت نمایی می شود، گفت: این امر خسته کننده است، برای ارتش آمریکا خسته‌کننده است، آنها می‌دانند که باید بجنگند اما به آنها استراتژی داده نمی شود، در عراق تنها ادامه جنگ است، یک جنگ فرسایشی.

وی افزود: در عراق شاهد اختلافات فرقه‌ای و مذهبی هستیم ، در دیگر نقاط شاهد رقابت قدرت‌های منطقه‌ای همچون روسیه هستیم و شاهد یک جنگ بی‌پایان که این جنگ بی‌پایان همیشگی خواهد بود.

این کارشناس مسائل نظامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد حملات موشکی و پرتاب این بمب چه پیامی برای کشورهایی همچون روسیه، کره شمالی و سوریه دارد، تصریح کرد: چنانچه به مسکو و پیونگ یانگ نگاهی بیاندازیم، آنها این پیام‌ها را طور دیگری می‌فهمند.

بائر ادامه داد: اعزام ناوگروه ضربتی آمریکا به سواحل کره برای بازدارندگی کره شمالی، چندان مطمئن نیستم، در مورد روس ها نیز، روس ها به بمباران خود در سوریه ادامه می‌دهند و بر تلاش‌های خود خواهند افزود، حتی به حمایت از طالبان در افغانستان برای مقابله غیرمستقیم علیه آمریکا خواهند پرداخت.

 ایرنا نوشت: دولت دونالد ترامپ در دو اقدام جداگانه دست به عملیات نظامی هوایی در سوریه و افغانستان زده است که باوجود برخی حمایت‌ها، نگرانی‌های جامعه بین المللی را به همراه داشته است.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه گذشته برابر با ۱۸ فروردین با شلیک ۵۹ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.

اکنون نیز در دومین اقدام تجاوزکارانه خود روز گذشته (پنجشنبه) برابر با ۲۴ فروردین/حمل بمب موسوم به MOAB که از آن بعنوان مادرهمه بمب‌ها یاد می‌شود، با دست آویز هدف قرار دادن مواضع گروه داعش در خاک افغانستان آنرا در ولایت ننگرهار و در نزدیکی با مرز پاکستان پرتاب کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان