شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پسر یک سرباز ارتش افغانستان به دلیل منتقل نشدن جسد پدرش، خودکشی کرد

مقام‌های محلی در ولایت قندوز تایید می‌کنند که فرزند یکی از سربازان ارتش به دلیل منتقل نشدن جسد پدرش به خانه، در فرماندهی پلیس این ولایت خودکشی کرده است.

خودکشی او واکنش‌ها و اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است.

گفته شده که پدر این مرد، از سربازان ارتش ملی بوده که در ولایت فاریاب کشته شده اما با گذشت سه هفته جسد او به خانه‌اش که در ولایت بدخشان است، انتقال نیافته است.

انعام الله رحمانی، سخنگوی پلیس قندوز این رویداد را تایید کرده و گفته جسد پدر این مرد به دلیل خرابی هوا به بدخشان انتقال نمی‌یافت.

او می‌گوید این فرد تحت فشار روانی شدید در فرماندهی پلیس به ضرب گلوله خود را کشته است.

گفته شده که او از سلاح یکی از دوستانش استفاده کرده است.

اگرچه آقای رحمانی تاکید دارد که این فرد یک غیرنظامی بوده اما فعالان مدنی و نزدیکان او می‌گویند خود این شخص نیز سرباز پلیس بوده است.

حضرت شاه دانش، پسر کاکا/عموی الله داد که به خاطر انتقال نیافتن جسد پدرش، نعمت الله، دست به خودکشی زد، به بی‌بی‌سی گفت جسد نعمت الله پس از منتقل شدن از فاریاب به مزار شریف و بعدا به قندوز، برای نزدیک به یک هفته در این ولایت باقی مانده بود.

به گفته او، نعمت الله پس از سه روز محاصره از سوی مخالفان مسلح کشته شده بود.

اعضای شورای اجتماعی و فرهنگی جوانان بدخشان نیز که نشست اعتراضی را در مورد این رویداد امروز جمعه سوم حوت/اسفند به راه انداخته بودند، می‌گویند دولت باید به خانواده این افسر پلیس، پاسخ بدهد.

نجیب الله ضمیری، سخنگوی این شورا می‌گوید این سرباز پلیس در اعتراض به تعلل در انتقال جسد پدرش از سوی مقام‌ها در قول اردو/سپاه شاهین، دست به خودکشی زده است.

او می‌گوید این پلیس را از نزدیک می‌شناخت و باید عدالت در مورد پرونده او تامین شود.

بی‌بی‌سی موفق نشد نظر مسئولین سپاه شاهین را نیز در مورد این رویداد به دست آورد.

پیش از این نیز شکایات مشابه از همچو رویدادها بارها در رسانه‌ها منتشر شده بود. تعلل و اشتباهات در انتقال اجساد نظامیان افغان، بارها خبر ساز شده است.

خودکشی فرزند این سرباز ارتش در حالی رخ داده که به تازگی اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی هشدار داده که اگر در انتقال زخمیان و اجساد کشته شدگان ارتش تعلل صورت بگیرد، با عاملان آن برخورد جدی خواهد کرد و “همه وزارت را به لرزه درخواهد آورد.”

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان