شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پولیس افغانستان در سال ۲۰۱۵ یک چهارم اعضایش را از دست داده است

وزارت داخله در یک گزارش محرمانه نوشته است که در سال ۲۰۱۵ پولیس افغانستان یک چهارم اعضایش را از دست داده است.
وال استریت ژورنال به نقل از این گزارش محرمانه نوشته است که در سال گذشته میلادی بیش از ۳۶۰۰۰، تن صفوف پولیس را ترک کرده‌اند. وزارت داخله در یک گزارش محرمانه به کمک کنندگانی که وال استریت ژورنال آن را دیده است، گفته است که سال گذشته بیش از ۳۶۰۰۰ تن این نیروها را ترک کرده‌اند.
این روزنامه هم‌چنان نوشته، «این کمک کنندگان که ایالات متحده در آن بیشترین سهم را دارد، بیش از ۱۸ میلیارد دالر را سرمایه‌گذاری و بخش بزرگ وجوه پولیس را تأمین کرده‌اند.»
آماری را که وزارت داخله به این رسانه داده نشان می‌دهد، «حدود ۲۰۰ پولیس در ماه جنوری امسال کشته شده‌اند.»
وزارت داخله گفته که خروج سربازان خارجی باعث افزایش تلفات پولیس شده است و از سویی هم طالبان نیز تلفات بی‌پیشینه‌ای را متحمل شده‌اند.
در این گزارش «حملات فزاینده‌ی طالبان و رهبری ضعیف» عمده‌ترین دلیل تلفات و ترک این نیروهای از صفوف پولیس گفته شده است.
اما وزارت داخله این گزارش را رد کرده است. نجیب دانش، معاون سخن‌گوی این وزارت در این مورد گفته است: «رقم کل نیروهای ما ۱۵۷هزار نفر است و رقم افرادی که از جمع نیروهای امنیتی ما به دلایل مختلف در طی یک سال نبودند، رخصت بودند، غیر حاضر بودند و یا مریض بودند به چهار تا ۵ هزار میرسد.»
این آمار در حالی منتشر می‌شود که در مدت چهارده سال گذشته بیشترین کمک‌های کشورهای خارجی در بخش نظامی به مصرف رسید. این گزارش زمانی منتشر می‌شود که اخیراً وزیر داخله از سمتش استفاده داد و اکنون این وزارت و دو ارگان امنیتی دیگر کشور از سوی سرپرست اداره می‌شوند.
در همین حال نیروهای امنیتی در چندین ولایت در شمال و جنوب با شورشیان مسلح مصروف نبرد هستند. به گفته‌ی آگاهان، در چنین وضعیت نبود رهبری سالم نیروهای امنیتی می‌تواند مشکلات جدی را فراه راه نیروهای امنیتی قرار دهد و منجر به سقوط چندین ولسوالی یا حتا ولایت شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان