شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پیمان امنیتی با آمریکا باید بازنگری شود

نمایندگان مجلس افغانستان در جلسه تاکید کردند که پیمان امنیتی با آمریکا، تاثیری بر بهبود وضعیت امنیتی این کشور نداشته است.

آنان خاطر نشان ساختند که آمریکا تاکنون از خود هیچ علاقه‌ای برای عملی شدن این پیمان نشان نداده است و باید دولت افغانستان این پیمان را بازنگری کند.

«همایون همایون» معاون اول مجلس نمایندگان که ریاست جلسه امروز مجلس را به عهده داشت، گفت:” پیمان امنیتی با آمریکا هیچ سودی به وضعیت امنیتی افغانستان نرسانده است، بناء نمایندگان مجلس می توانند این پیمان را بازنگری کنند”.

همایون بیان داشت:” با امضا شدن این پیمان، نه تنها که در افغانستان آرامش نیامده است، بلکه وضعیت امنیتی روز به روز وخیم تر شده است”.

وی، وضعیت امنیتی در افغانستان را نگران کننده خواند و از حکومت خواست تا برای بهبود وضعیت امنیتی برنامه های جدی و عملی را روی دست بگیرد.

در همین حال «عبیدالله بارکزی» عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز گفت، امریکا به تعهدات خود در پیمان امنیتی عمل نکرده و تا کنون این کشور با افغانستان برخورد دوگانه داشته است.

به گفته ی وی، پس از امضای پیمان امنیتی، مناطق مرزی افغانستان بارها آماج حملات راکتی نظامیان پاکستانی قرار گرفته اما امریکا بر خلاف تعهدات درج شده در پیمان امنیتی، هیچ واکنشی در این باره نشان نداده است.

جمهور نوشت: این عضو مجلس نمایندگان اظهار داشت که ضرورت است که نمایندگان مردم در پارلمان و حکومت وحدت ملی جهت بازنگری پیمان استراتژیک و امنیتی بین ۲ کشور، با آمریکا به طور مستقیم گفتگو کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان