شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چاپ ۱۸ میلیون برچسب انتخاباتی برای ۷ میلیون رای دهنده

کمیسیون انتخابات می‌گوید که براساس برآورد این کمیسیون ۵ تا ۷ میلیون رای دهنده برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ثبت نام خواهند کرد. اما این کمیسیون ۱۸ میلیون برچسب انتخاباتی چاپ کرده است.

به نقل از طلوع نیوز؛ بر بنیاد آمارهای این کمیسیون، تاکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که ۳۲ درصد آنان زنان هستند و کابل هنوز هم بیشترین آمار ثبت نام شدگان را دارد.

اما این کمیسیون برای این تعداد از رای دهندگان، ۱۸ میلیون برچسپ چاپ کرده است.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون انتخابات در این باره بیان داشت:”کتاب‌هایی که چاپ شده اند، ۳۰ هزار جلد کتاب شده که در هر کتاب می‌شود که ۶۰۰ نفر را ثبت نام کرد.”

این در حالی است که پیش از این برخی از اعضای مجلس نمایندگان از خرید و فروش برچسب‌های انتخاباتی و شناسنامه‌های جعلی به شدت انتقاد کرده بودند.

لالی حمیدزی عضو مجلس نمایندگان چندی پیش گفته بود که حکومت بیش از ۴ میلیون تذکره/ شناسنامه جعلی را برای تقلب در انتخابات پیشرو توزیع کرده است.

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی نیز چندی پیش گفته بود که آماری که کمیسیون از شمار ثبت نام کنندگان ارایه می‌کند، “دروغین” است.آقای صالح گفته بود که کمیسیون آمار ثبت نام کنندگان را برای تقلب در انتخابات آینده دستکاری می‌کند.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان